17/8

Regn, regn och åter regn... Känns som att man måste städa såna här dagar. Men det har jag då rakt ingen som helst lust med. Räcker med att jag har ett grymt tvättberg som jag måste ta itu med. Idag.

Snart arbetslös kanske... Den här kommunen är ju under all kritik alltså! Är det konstigt om man ligger minus när man BÖRJAR på minus?! Och givetvis är det inom vården det ska dras in på personal. Eller?! Dom kanske ska börja fundera på vart det finns mest pengar att spara. I KOMMUNHUSET! Där det sitter FD socialchefer med sina gamla feta löner. Där det sitter småchefer för dom lite större cheferna. Chef på chef på chef... DET kostar pengar. Och inte fan gör dom mycket nytta heller.
För att inte tala om den här poolen dom startade för ett år sen. Med TRE fast anställda. En heltid som aldrig får jobba heltid. Men ändå måste dom betala henne heltid. DET kostar åxå pengar.
Sen sitter det inte mindre än TRE personer och ringer (eller skickar sms nu för tiden) in vikarier. För ett par år sen var det vi (den "vanliga" personalen) som fixade vikarier. Och det kostade inte kommunen ett skit!
Dom skulle nog tänkt efter riktigt ordentligt innan dom startade den där poolen. Nu är det absolut inte så att jag missunnar poolen och dom bemanningsenheten deras löner och jobb. MEN, när det går så förbannat dåligt för kommunen och det är vi "på golvet" och de boende som drabbas blir man förbannad!
Iaf ligger jag väl rätt pyrt till med min tjänst eftersom jag var sist att få en fast tjänst! Yippie! Fast och andra sidan, ska det fortsätta som det är nu med indragningar och skit, vill jag inte vara kvar där ändå!

Det här var kul! Antar att det inte är någon idé att jag försöker lägga ut barnen på blocket då! :)
Annars var det ju en bra idé. Igelkottar finns det ju gott om. Och då kan man ju tjäna en rejäl hacka på att sälja såna. Bäst jag går ut och letar upp ett par stycken och försöker fostra dom ordentligt! *Asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0