25/8

Barnen sover. Vi ska upp tiiiiidigt. Och när dom sover passar jag på att läsa information från skolan. Storeman ska ta SKOLKORT IMORRN! Katastrof ju! Han hade verkligen behövt klippa sig innan. Fast med tanke på hur jag själv såg ut på mina första skolkort så är det ingen fara egentligen. :) Har iaf hittat lite fina kläder som han får ha imorgon.
Idrott har dom imorgon med. Givetvis är hans gympadojor för små. Och dom nya jag har beställt har ju inte kommit. Men han får väl stå ut med lite skoskav om det nu skulle bli det av dom. :(
Frukt måste dom ha med sig varje dag åxå. Trodde jag skulle slippa det nu när han började på riktigt. Men inte då. Jag ska tydligen plågas ordentligt. Inte för att det är sååå jobbigt att packa ner en frukt varje dag. Det jobbiga ligger i att komma ihåg att göra det. Speciellt svårt när det ska kommas ihåg tidigt på morgonen innan vi sticker och den dessutom ska skalas, skivas eller vad det nu blir. Säkert många som orkar göra det vid 6:15 varje dag. *suckar*
Han hade fått sin första läxa idag med. Att man kan vara såååå lycklig för nåt sånt. *fnissar* Han har enda tills på fredag att göra den färdigt med det gjorde han ikväll redan. I stället för att titta på barnprogram?! PLUGGHÄST!
Till min stora fasa var det givetvis MATTE! Men i den åldern är ju inte matten så avancerad.

Imorrn har jag ju ledig dag. Eller rättare sagt, HADE. Fick sms om jobb och tackade snabbt ja. När jag sen fick bokningen såg jag att jag skulle börja redan vid 7. Mindre kul givetvis eftersom jag då måste lämna barnen så tidigt. Men men. Pengar kan man ju aldrig få för mycket av. Tyvärr.
Och jag får ju iaf vara ledig på onsdag. Om jag har tur.

Druckit thé och ätit skorpor. Igen. Och nu vet jag inte alls vad jag ska göra.
Vänta på att tvätten blir färdig så jag kan hänga upp den. Och packa gympakläder till killen då. Sen slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0