Dagens tabbe!

Cyklade hemifrån vid 12:15 typ. Var och lämnde lilleman och cyklade vidare ner till fritids med storeman. Väl där så var dörren både stängd OCH låst. Muttrade lite och gick runt till andra dörren som givetvis åxå var låst. Vaktmästaren stod utanför och sa att dom gick iväg för en halvtimme sen ungefär. Jag tittade på klockan som visade 12:30 exakt och blev måttligt irriterad eftersom jag minsann skulle lämna vid den tiden.
Testade att ringa ifall dom skulle ha telefonen vidarekopplad som dom brukar. Men inte då.
Så jag bestämde att storeman fick följa med till jobbet i stället eftersom vi bara skulle ha personalmöte idag.
Halvvägs till jobbet slog det mig (som en blixt från klar himmel) att jag skulle ju inte alls lämna vid 12:30 utan vid 12:45!!!! Men tänkte ändå... Att eftersom dom hade gått iväg så skulle dom ju ändå inte kommit tillbaka...
Sen, när jag satt på jobbet, så ringde givetvis mobilen. Från fritids. Jodå, dom hade ju gått tillbaka eftersom dom visste att han skulle komma vid den tiden. Trodde jag skulle sjunka genom jorden. Eller önskade jag kunde det iaf. Men vilken tur att dom inte svarade när jag ringde dom och  var rejält irriterad!!! Då hade jag ju inte kunnat visa mig där igen. :)
Men nu fick han ju vara med mig iaf. För inte hade jag någon lust att cykla ner med honom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0