ELtandborste???

Nu slog det mig att så kan det väl inte heta? Pratade med SSK på jobb idag. Angående tänder och så. Mina.. :S Som snart inte finns säkert. Fast hon sa att det inte alls var någon fara. ÄN. (Tandlossning på G)
Iaf så skulle jag borsta så blodet sprutade. Låter mycket trevligt. Och så tipsade hon mig om en ELTANDBORSTE! Vilket jag skulle få av U eftersom dom har en som inte används.
Men vad jag skulle komma fram till var/är... VARFÖR säger man ELtandborste???? Den går väl iaf inte på EL? Visserligen så kan man ju ladda dom dyrare varianterna av eltandborstar. Men själva tandborsten går ju inte på el?! Då hade det ju varit en sladd till den hela tiden. Batteritandborste borde det nog allt heta! *tycker*
Men jag kanske är lite konstig. För att jag tycker ju inte att när något går på batterier så går det inte på el?!
El kommer från eluttaget. Och där sitter inte min tandborste när jag borstar mina tänder. För då har jag nog borstat för sista gången.

Kommentarer
Postat av: Lorei

Hahaha! du var inte närvarande på tekniken i skolan, eller? Klart det går på el! Vad är det man får från batterier då? s



Nä, förlåt att jag retas.... ;)

2008-08-20 @ 05:43:37
URL: http://lorei.se
Postat av: Tiagirl

FÖRR i tiden satt ju alla ELtandborstar i en laddare...nu säljs ju dom flesta bara med vanliga batterier i handtaget, som man byter ut...

Heter ändå eltandborste, men natuuuurligtvis kan du säga att du använder en batteritandborste om du tycker det känns bättre!!! s

2008-08-20 @ 08:03:21
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0