Samma besked x2

Varför avslås en kreditansökan?
När kreditkontrollen genomförs vägs flera parametrar in i den slutgiltiga bedömningen att antingen bevilja eller avslå kredit. En vanlig orsak till avslag är att årsinkomsten från senaste deklarerade år är för låg. Detta är vanligt om man t.ex. precis börjat jobba efter avslutade studier. En annan faktor som påverkar utfallet kan vara tidigare betalninsanmärkningar.

Nedan hittar du parametrar samt några av de vanligaste anledningarna till avslag på kreditprövning:

  • Din årsinkomst har inte registrerats. Om du nyligen har fått inkomst kan det dröja upp till 1,5 år innan denna registrerats.
  • Din inkomst understiger 120.000 kr
  • Inköpspriset är högre än den kredit du beviljas i förhållande till din registerarde årsinkomst. (Se nedan för beloppsnivåer.)
  • Du har en betalningsanmärkning som fortfarande är aktiv.
  • Du har en skuld hos kronofogden som ännu inte är betald.
  • Du har en befintlig obetald förfallen skuld hos NetOnNet Pay.
  • Du är under 18 år
  • Du har utvandrat eller är obefintlighetsregistrerad
  • Du har förvaltare utsedd
  • Du har skyddad personuppgift
  • Du har notering om skuldsanering (alla stadier)
  • Du saknar adress i upplysningsföretagets register
  • Du har utländsk adress

Och allt för ynka 200:- i månaden under 12 månader. Mesproppar. Jag är väl inte så utfattig så jag inte har 200:- i månaden heller.
Synd att inte tele2 har kameror. För hos dom får jag minsann både ha abonnemang och ta saker på avbetalning. Utan tjafs!
*morrar* Jag får väl börja SPARA nu då. Eller helt enkelt vänta tills juni nästa år innan jag kan köpa min fina kamera.


Kommentarer
Postat av: Lorei

Betalningsanmärkningar suger verkligen!! Jag får minsann inte ta ngt mobilt internetabb eller köpa telefon med abb hos Tele2 TROTS att jag har internet, ip-telefon och kabeltv hos dom. Märkligt.

2008-08-07 @ 17:59:43
URL: http://lorei.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0