19/7

Regn, åska och strömavbrott. Antar att vädergudarna har sett hur det ser ut hemma hos mig och tyckte att dom skulle unna mig en dag i städandets tecken! :(
Fick visserligen ett litet ryck igår kväll när barnen låg i badet. Diskade, gjorde rent under diskbänken (vet fan inte vad det är som luktar där under men nåt är det som inte är som det ska) och dammsög. Sen tog liksom min ork slut. Igen. :)
Men, jag får väl fortsätta idag då när det nu är sånt skitväder.
Har iom strömavbrottet insett att jag kanske skulle använda mitt batteri till datorn med. Så den inte dör varje gång. :) Har ju inte haft det i eftersom jag aldrig har datorn annat än vid soffan där det finns eluttag. Och det är ju onödigt att slösa på det då. Men jag kan ju använda det dagar som denna när man liksom "vet" att det snart blir strömavbrott. *smart*

Skulle få mina pengar från Folksam igår. Som DOM drog från MIN lön förra månaden. För en försäkring som jag INTE själv tecknat. Men inte fan kom det några pengar. Ringde och skulle skälla. Men det var ju en sån dryg människa i telefonen så jag orkade inte ens bråka med henne.
Det visade sig iaf att den "tanten" jag ringde till och sa upp min försäkring inte sagt upp hela avtalet?! *skitsur* Så därför får jag pengarna nästa vecka i stället. Jävligt konstigt att jag ska behöva lida för att dom springer och tecknar försäkringar hit och dit på folk som inte ens bett om dom!
Men oj vad dom kommer få om inte mina pengar sitter där på torsdag som hon nu lovade. *fnissar glatt* Jag älskar att skälla på folk! Så jag hoppas dom gör bort sig igen.

Oj vad det smäller nu! :S Kommer minsann närmre och närmre. Minns när jag var liten (och livrädd för åska) och alltid skulle envisas med att räkna mellan blixt och dunder. Slutade ju alltid med att det blixtrade och smällde samtidigt och jag blev räddare än nånsin! :) Så dum är jag inte nu iaf. Jag älskar inte åska visserligen. Men nog fan kan jag leva med den. Och jag såg nåt i aftonbladet om en tjej som hade fått blixten i sig och tack vare sit smycke i näsan hade hon klarat sig. Den tackar vi för. Jag kommer alltså inte dö om blixten slår ner i min.

Ja just det... Måste se om man kan maila Hemglass åxå. Var inne på deras sida för att kolla när den skulle komma hit. Det har varit lite si och så med det sista tiden tycker jag. Då stod det att nästa datum var den 25:e. Så jag förklarade för barnen att tyvärr blir det ingen glass därifrån denna veckan.
Men nog F*N dök den upp igår. Och det när jag stod och såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig, mitt i disken och med barnen i badet. Men men... Vill dom inte tjäna pengar är det ju upp till dom. Tycker ändå inte om han som kör för han envisas alltid med att stälal sig i skogen och kissa innan han stannar nere på min parkering sen. *muttrar* Skulle ju inte tro att han har nåt att tvätta händerna med sen. Snoppnisse!

Eh! Himlen har öppnat sig. Tror slutet är nära nu.

15:00

 Rensat lite bland mina blommor och hittade nåt helt nytt som jag inte sett innan! :)

 Såhär mycket regnade det förut.

Har dammsugit, tvättat 2 maskiner tvätt, hängt upp en, dammat lite här och var, klippt ner massa blommor och säkert massa mer som jag inte kommer ihåg. Minnet är bra, men förbannat kort. :)

15:48

Hur kommer det sig att lilleman ALLTID, så fort han har nån munkjacka med "ludd" på insidan, måste envisas med att rulla runt i MOSSA??!!! *suckar* Det går ju liksom inte att få bort från kläderna utan att stå och plocka, plocka och plocka. Och det vägrar jag. Så han får väl gå runt och leka mossunge eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Här är det jättefint väder...eller tja, det regnar inte. Kom några stänk. NÅt åskmoln har inte heller tagit sig hitåt.

Ska ändå hålla mig inne hela helgen tror jag, lite bra att meisan kommer för det finns ju att göra här inne med som jag bara inte orkar ta tag i.

2008-07-19 @ 12:53:59
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Har dina slagit ut redan?! Nejlikorna menar jag... Hm... Men öh...är dom lila? Dom ska va svartvita, det var dom förra året! :)

2008-07-21 @ 23:14:02
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0