22/7

*pustar ut* Fick äntligen besked om mitt bostadsbidrag. Skickade ju in och ändrade mina inkomstuppgifter för ett tag sen. Och har varit livrädd att jag inte ska få nåt alls. Men nu får jag iaf en tusenlapp i månaden. Och har jag lite tur så har jag uppgett för hög inkomst igen så jag får tillbaka senare. Alltid lika kul att få dom pengarna i april nån gång. Brukar ju bli en hel del. :)

Ont i huvudet igen. Inte tagit några treo sen igår. Mest för att jag inte hade nån lust att cykla till apoteket idag visserligen. Men imorrn blir det garanterat en sväng dit.

Gjort idag då?! *funderar* Inte ett skit. Tror jag. Det är fördelen med att ha semester och inte ha några barn hemma. Behöver liksom inte tänka på nåt alls. Så skönt! Det enda jag har planerat denna veckan är ju F-staden på fredag då. Och det ser jag fram emot. Trots att jag bara ska dit för att handla nödvändiga saker. Typ mat!
Funderade ju ett tag på ett nytt litet husdjur åxå. Men den tanken har jag nog lagt ner lite. Jag vet ju att jag tröttnar med en gång ändå. Enda djuret jag inte tröttnar på är ju katt. Konstigt. Men det kan ju bero på att mina katter aldrig är hemma. :)
MEN, jag skulle ju hemskt gärna vilja ha fiskar igen. Fast det är fasligt mycket jobb med rengöring och så ju. Om man inte har en jädra tur och fyller akvariet en BRA dag. Men man vet ju aldrig när den dagen är. Tyvärr. När jag bodde i päronträdet lyckades jag ju med det iaf. Inte nåt grönt i det akvariet under hela tiden jag bodde där. *räknar* Nästan ett år då. Sen flyttade jag till Lessebo och akvariet blev grönt på några dagar. Då tröttnade jag på fiskar och har inte haft några sen dess. :)

Radiotjänst har inte ringt igen. Var förmodligen inget viktigt då. *asg* Dom har jagat mig i många år nu. Men inte lyckats med det dom vill.
För inte gör jag som U berättade att hon gjorde när dom ringde till henne. Hon blev så rädd så hon sprang in till grannen och faxade till dom med en gång om att hon hade tv. *fnissar* Så förbannat dum! :)
Jag har visserligen varit laglydig en kort period av mitt liv jag med. När jag bodde med pappaB. För givetvis betalade han tv-licens så när vi flyttade ihop hade jag liksom inget val.
Men jag har funderat lite över det där... Hur är det när man har bredband? Man kan ju faktiskt titta på tv via datorn åxå. Men måste man betala tv-licens om man bara har bredband? Om inte är det konstigt att dom inte börjat med det än.
Men hur eller hur... Jag har ju absolut ingen tv iaf. Sådetså!

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Du betalar för att du har en tv... En tv i garaget måste man betala för även om du inte ser på den...



2008-07-22 @ 23:54:21
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0