29/7

Jag ska inte titta på tv, det är inte nyttigt säger Tiagirl. Men vad menas med det då? Tror mest hon är rädd att jag ska studsa bort till Ica imorgon med ett stort leende på läpparna, för att sen gå in där och glatt fråga någon i personalen; -Vart har ni dom där häftiga bindorna från Always som det kör runt små gröna radiobilar på????

*fnissar* Nu kom hon på att det är någon ny form av könssjukdom. Dom där gröna bilarna. Och jag kom på ett nytt namn för deras bindor. Always Bagg! Jag tänker för övrigt inte alls köpa dom. Sådetså!

Hämtade mina barn på fritids och dagis idag. När jag kom till fritids berättade dom att barnen hade målat sig i ansiktet. Vilket jag tyckte jag såg på långt håll. Såg någon herre borta vid datorn med svarta kinder. Gick bort, klappade honom på huvudet och sa hej. Barnet vände sig om, tittade på mig och vände sedan tillbaka ansiktet mot datorn. Utan att säga ett ljud! Jag trodde jag skulle smälla av. Pillade jag på något annat stackars barn? Hur skulle jag klara mig ur det där? Många tankar for genom mitt huvud kan jag säga. Och började genast titta på dom andra barnen som också satt vid datorn för att se om jag verkligen kunde se så fel.Men rätt vad det var så hoppade "det där" barnet ner från stolen och skrek: - Hej mamma! Gissa om jag kände mig lättad. I fortsättningen ska jag kolla väldigt noga innan jag ens går i närheten av barnen! *fnissar*

Borde vara trött nu tycker jag. Inte vilat en sekund idag. Eller sovit då. På dagen. Men inte är jag trött för det. Börjar liksom bli dags att vända tillbaka mina dygn rätt. Börjar ju jobba på måndag igen. Och då är det kanske inte så lämpligt att jag ligger vaken till 4-5 på morgonen när jag börjar jobba kl 7. Men som sagt... Idag verkar jag ju inte vara trött trots att jag inte vilat något alls. *suckar* Blir väl till att ligga och slötitta på tv tills jag blir trött. Som vanligt. Synd bara att dom visar massa kassa program på nätterna.

02:04

Ibland lönar det sig att gnälla på vädret. Tydligen. För nu vräker regnet ner. Och det åskar (massa läskiga blixtar) dessutom.
Inte för att jag på nåt sätt kan se hur det kommer hjälpa mig imorrn. För med min tur så kommer den där termometern jag har utanför köksfönstret förmodligen stå på 45° imorgon med.
Jag behöver ju en kall och tråkig dag. Så jag kan (orkar utan att dö i värmeslag mao) dammsuga med mina nya tuttifruttikulor till dammsugaren. Och moppa med min nya golvmopp.

Har fortfarande inte somnat. Dumt att berätta kanske eftersom jag sitter här och skriver. Är inte trött heller. *muttrar* Imorrn, när barnen väcker mig, då är jag trött däremot.
Ska väl stänga ner harven här och kolla färdigt på Prison Break. Sen ska jag tvinga mig själv att sova.

 SÅHÄR såg storeman ut när jag hämtade honom. Mycket märkligt att jag nästan tog fel på barn va?

Just det... Låg här och tittade på tv nyss och hörde hur det smällde till i golvet. En STOR läskig tvestjärt ramlade ner från taket?!!! Nu är dom ta mig f*n överallt!
Gjorde ju samma misstag idag som lilleman gjorde sist han var här. Jag la posten på soffan, för att jag skulle titta igenom den lite senare. Tog inte många sekunder innan det helt plötsligt var säkert 5 tvestjärtar i soffan! *ryser och kräks nästan* Så vidrigt äckliga djur det är. Luktar illa gör dom åxå dom asen.
Tror det är dags att hälla salt i brevlådan igen. För jag har hellre salt på min post än tvestjärtar. Och jag är förbannat glad att jag inte jobbar som brevbärare för den delen.

Påtal om äckliga djur... Häromdagen när jag gick ut i köket såg jag någon "stor", grå sak ligga på golvet. Skulle precis plocka upp den när jag såg att det var en (den största jag någonsin sett iaf) riktigt stor FÄSTING! Vilken tur att jag hann se det innan jag tog i den iaf. :/ Det var i det ögonblicket jag kom ihåg varför man inte ska ha katter eller hundar.
För den delen borde jag inte ha barn heller. För nr 3 på äckliga-djur-listan är DAGGMASKAR. Och det har ju hänt fler än EN gång att barnen kommit hem och visat vilka fina djur dom hittat ute. Ja, maskar då. Det uppskattas inte det minsta av mamman kan jag säga. Dom får så gärna ta  hem vilka djur dom vill. Ormar, råttor, möss, grodor, ödlor... Ja det mesta. Men vid maskar går gränsen. Dom må göra massa nytta i naturen, men fy vilka vidriga varelser det är.

Hmm, nu sitter jag ju kvar här iaf. Mycket märkligt. Jag ska ju titta på tv och bli trött och somna!
Det har slutat regna. Och slutat åska. Är rätt övertygad om att det då blir varmt imorrn iaf. Kul för barnen visserligen. Så det får väl gå den här veckan med. Med massa sol. Men sen börjar jag ju jobba och då får det gärna regna och vara kallt nästan varje dag.

Nähä! *masar mig i säng* Eller tja, soffan.
Natti!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Snacka om att det åskade i natt usch o fy...Vill oxå ha en "sval" dag,så det går att vara ute utan att svettas bort..Bilen e hos R nu,hoppas verkligen han får den såld,så han inte ringer om 3 v å säger att jag får ta hem den igen fnissar...Sista veckan för dig nu då..har ju 3v kvar jag :->

2008-07-29 @ 10:25:51
Postat av: Ullis

Angående Tiagirls blogg...om hon e fet,vad e då jag????Hon skulle passa asbra i kjolen vi såg på L asg

2008-07-29 @ 10:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0