Polisen skräms!

Lillman kom nyss upp med posten. Fick bara ett stort, vitt kuvert.
Nyfiken som jag är öppnade jag genast och på pappret där i stod det: POLISMYNDIGHETEN I KALMAR LÄN!
Vad har jag nu gjort var min första tanke. MEN, det var bara en undersökning om trygghet dom tyckte jag skulle svara på. Och jag var en av de utvalda. Då undrar jag genast varför JAG, av alla, blev utvald till nåt sånt. Så jädra mycket har jag väl inte med polisen att göra. *tycker* En gång för ett år sen. Och innan dess har dom inte hört av sig sen september -01 då jag fick ett brev som sa att jag minsann kunde få fängelse om jag inte gjorde mig av med mina vapen eller skaffade vapenlicens. *fnissar* Det bästa var ju att "mina" vapen faktiskt var hos POLISEN. Men tydligen fick jag inte ens ha dom där.
Jaja... Jag får väl svara på den där undersökningen då. Fast jag fattar ju inte frågorna. Eller jo, frågorna. Men inte om jag ska svara angående området där just jag bor. Eller om dom pratar om Borgholms kommun. För det blir stor skillnad på svaren om jag nu svarar för kommunen.
Hmm, läste lite mer noggrant nu. Och det handlar om mitt bostadsområde. Men här är det ju lugna gatan ju! :) Förutom när barnen är hemma förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0