10/6 (Tror jag)

Ingen bra dag idag. Heller.
Kom iaf upp i tid idag. Och var på jobbet i tid. Men motigt var det. Tog min "sista" treo igår kväll. Ingen bra idé att sluta med dom när jag ska upp och jobba märkte jag. Ännu en gång. Blir så förbannat trött/sur/irriterad/huvudvärkig.
Så när jag slutade idag cyklade jag ner till apoteket genast och köpte mig ett rör.
Givetvis träffade jag  U på vägen som snabbt listade ut vart jag skulle. *muttrar* Men då hade jag så ont så varje steg jag tog var en riktig pina. Och dessutom började det värka i nacken med. Så nog var det lite synd om mig allt. :)

Väl hemma, en dubbel treo, läste lite bloggar och sen sooooov jag en stund på soffan. Nu har det värsta av värken försvunnit. Tackar för det! Hoppas på massa energi snart så jag kan börja röja lite här. Brukar ju få det på kvällarna och idag passar det ju bra eftersom jag är ledig imorrn.

Var ju ute och gick igår. En lång promenad. 1 1/2 timme i rask takt! *duktigare kan ingen vara* :D Kändes så skönt sen när jag kom hem. Bestämde att vi skulle gå fredag kväll med men nu åkte jag ju på att jobba extra då. Och pengar betyder tyvärr mer än promenader just nu. Men V (som jag går med) sa att vi kunde gå imorrn istället. Bra! För jag behöver det verkligen.
Blir ingen slånbärssaft till hösten inte. Såg alla buskar igår när vi gick. Precis FULLA av MASSA nät med små SNUSKIGA larver! Precis ÖVERALLT!! Så vidrigt. Tydligen kommer dom för att det är så torrt ute nu. *hoppas på massa regn*

Skulle köpa tobak igår igen. Fortfarande fattig och tror jag sparar liiiite pengar på att rulla själv. *tveksam egentligen* Men när jag stod där och först påpekade att Icas system med ciggaretter och tobak är dumt eftersom man köper ett KORT som man sen stoppar i en maskin. Jag påpekade alltså att det var dumt eftersom det inte står nåt PRIS på korten. Och jag vill gärna veta INNAN jag köper nåt vad det kostar. För att få veta det måste dom dra kortet för att sen om jag inte vill ha det "återkalla" det.
Men iaf... Det var inte det jag skulle säga. Jag frågade iaf v om hon visste vilken tobak som var billigast. Och hon sa att John Silvers bara kostade 79:- Tyckte det lät väl billigt och frågade om den åxå var på 50 gr som dom andra. Nä, givetvis inte. Men dom andra kostar ju 139:- säger hon då.
Hmm, jag var ju där i söndags (om jag inte minns fel) och då kostade ju min tobak 89:- Och den andra som hon menade kostade 139:- kostade i söndags 91:-
Men hon slog in mitt paket, och ta mig FAN (sorry) om det inte kostade 129:-
Här snackar vi ingen liten smyghöjning inte! 40:- kan man väl inte höja på EN gång??!!! *skitsur* Men hon menade på att tobaken tydligen inte hängt med i höjningarna innan.
Så nu sitter jag här och räknar alla cigg jag rullar för att se hur många jag får ut av en paket tobak. Men jag har vääääldigt svårt att tro att det nu blir billigare att rulla själv. Och jag som var tveksam innan.
MEN, ska väl inte gnälla egentligen för jag väljer ju själv att röka. :/

Blåser, blåser, blåser... Blåst här hela dagen. Och kallt är det med. Det som har varit så fint dom sista dagarna. Fast som jag sa innan, vi behöver ju ordentligt med regn egentligen. För det är ju snustorrt ute. Men då får det gärna regna massa på nätterna och vara soligt och fint på dagarna. *bestämmer*

PappaB kunde ABSOLUT INTE ha barnen i midsommar. Inte nån utav dagarna. *muttrar lite* För han började ju minsann jobba 6 både lör och sön. Jaja.. Då kan ju han ge sig på att han dom närmsta 5 åren i rad ska ha barnen varje midsommar.
Tänkte annars föreslå att han faktiskt kan hämta dom på midsommardagen när han slutar och sen lämna dom på söndagen innan han åker till jobbet. Inte för att jag tror att han går med på det heller. Men nu är det faktiskt min tur att få ha lite kul. 1 kväll på hela sommaren som jag vill ha ledigt från dom trots att det är min helg!

Kommentarer
Postat av: stina

ingen idé att du hittar på någon ursäkt för att slippa gå i morgon kväll.........bara så du vet....

frågade sonen om tyskland, sa tt du o jag ville följa med men, tyvärr var de redan 4 st. synd

2008-06-10 @ 23:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0