12/6

Goddagens!

Fy så trött jag var igår kväll. Men när jag sen la mig kunde jag ju inte sova utan låg och läste till 3 eller nåt. Vaknade inte förrän 10:30 idag!
Har inte hunnit göra ett vettigt handtag. Och har nog inga större planer på det heller faktiskt.
Var ner en sväng på apoteket igen. :/ Har så grymt ont i nacken och i huvudet. Inte för att jag tror att det är treo jag behöver utan egentligen behöver jag massage. Men fattiga jag har inte råd med sånt.

Igår var vi ute och gick igen. Samma låååååånga (som inte var så lång som jag hade hoppats på) promenad. Enligt Stinas räknare var det bara 7,9 km. Men med min runda vidare ner till affären och sen hem igen blir det iaf 1 mil! Och då känns det lite nyttigt!

 VIDRIGT! Dom är ÖVERALLT! Hela vägen ut till Räpplinge är full. Finns inte en buske utan.

 Hittade varsin 1:a här ute i Tryggestad! Där ska Stina och jag bo. Och för att kommunicera skaffar vi en hederlig gammal burktelefon!

 Häst och          vagn får det bli till jobbet sen! :D

Hittade även  ! Och det är ju bra när jag ska börja med Tiagirls present sen! *fnissar*

Och du Tiagirl! Ska jag be vaktis på jobbet att gräva upp en sån här  liten planta till dig? Eller har du redan fått tag på nån sån? Annars finns det mängder med såna småååå runt där nu!

Hmm, igår när jag väl kom hem från promenaden så gick jag ju genom området här. Har en dam som bor en bit bort som i sin tur har en katt som klättrar upp på ett litet plank för att sen klättra vidare upp på hennes balkong. Men när jag gick förbi där så jag MIN katt klättra upp, efter hennes katt! Förbannade kåtpelle! *skäms* Snacka om att ta sig friheter och klättra upp på andras balkonger.
Jaja tänkte jag och försökte ropa lite diskret på honom, samtidigt som jag hoppades att ingen såg. Säkert! Dom kom vicevärden givetvis och undrade om det var min katt. Jodå... Och när jag äntligen kom ifrån henne öppnar hon som har katten där borta dörren och ropar mitt namn. *förvånad att hon visste vem jag var* Är det din katt? Eh, jo... Det är det. Hon var så rädd att han skulle få för sig att hoppa ner och slå sig så hon ville att jag skulle hämta honom.
Men när jag väl kom ut på hennes balkong hoppade han nog fan ner iaf! *suckar* Den där katten fick jag nog för mina synder.
Sen fick jag ju stå och prata med henne i evigheter. Om allt och inget! Fast hon var ju trevlig så det var inte så farligt. :)
Slutsatsen av det hela då?? Jo, det är nog verkligen dags att kastrera kåtpelle!

Tråkig dag idag... Ingen sol. Men det blåser iaf inte så mycket.
Hmm, bara för att jag sa så började det givetvis REGNA! Men... Det behövs ju faktiskt och jag ska ju inte gå ut just nu iaf.
Ikväll däremot, om det nu inte öser ner, så ska jag och Stina gå en sväng igen. Fast en kortare promenad idag.
Måste se till att gå lite varannan vecka när barnen inte är hemma. När dom är hemma finns det ju ingen chans. Iaf inga längre promenader.
Men, jag ska ta och köpa mig en sån här så jag kan göra NÅT när barnen är här åxå.

http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/856

15:36

Jaha ja! Nu har jag köpt en sån däringa maskin att träna på! :) Lite billigare, får hem den snabbare (imorrn hoppas jag) och på avbetalning!
Tack Soffi!

23:25

Ja... Denna dagen gick den med.
Har inte varit ute och gått idag som jag skulle. Har så förbannat ont i nacken och det blir bara värre och värre. Inte för att jag går med nacken. :)

Undrar om halva jag håller på att ruttna bort eller så. Har ju ont i ena sidan av nacken och ner i ryggen. Ont i halva huvudet. Stora sår i ena näsborren. Och som om inte det var nog så kliar mitt ena öga och är dessutom lite svullet och rött! *grrr* Och givetvis är allt på en och samma sida. Jag kan gärna tänka mig svarta rosor på min begravning! :)

Blev sugen på nåt förut efter att ha svultit hela dagen. Cyklade bort till Ica i regnet och köpte lite mat och en stooooor påse chips. *slår mig själv på fingrarna* Men när jag ätit min mat och öppnat chipspåsen kunde jag bara äta några få chips. Inte alls likt mig. Visserligen var väl det bra men jag undrar om jag inte är allvarligt sjuk då! *fnissar* Har nog aldrig varit med om det innan.

Badat och fixat till mig nu. Bäddat rent i sängen. Vikt och hängt in massa tvätt och plockat undan lite saker från golvet där min Orbitrek ska stå! *väntar med spänning*

Imorrn (tidigt tror jag) är det avslutning för storeman på förskolan. PappaB ringde igår och var såååå ledsen för att han inte kunde gå och undrade om jag hade möjlighet. Och jag är ju ledig på fm så visst kan jag väl det. Om jag bara slipper vara med INNE i kyrkan. Men det sa han att jag inte behövde. Bra det! Får väl se om han hör av sig om tid imorrn då som han lovade. Jag har ju fått TVÅ tider. *suckar*
Sen på kvällen är det jobb igen. Ett par timmars fyllnad. Vilket verkligen behövs. Blir en fattig månad nästa månad. *suckar lite*

Åh! *målar kors i taket* Nu kom kåtpelle in! Mycket konstigt.. Men han lär väl smita ut inatt igen eftersom balkongdörren är öppen.

Jaja... Får väl ta o krypa ner under täcket nu så jag vaknar imorrn. Skulle vara typiskt mig att vakna 5 min innan jag ska vara där. Speciellt imorrn när jag MÅSTE platta håret innan jag ger mig iväg. För det orkar jag absolut inte ikväll. Och för den delen är det inte torrt än på ett par timmar ju.

Natti!


Kommentarer
Postat av: Soffi

Åh en sån har ju jag :) Den har stått här i stort sett oanvänd sen ett år tillbaka skrattar B är lagom sur på mig för det, han betalade ju :D

2008-06-12 @ 14:25:00
URL: http://soffi82.blogg.se/
Postat av: stina

s får väl se om vi hittar telefonlurar ikväll då.

kan se dig sitta på trappan till din kvarn o sticka dina halsdukar. du kan ju sätta upp en skylt att du säljer hemslöjd.

2008-06-12 @ 15:35:28
Postat av: Tiagirl

Stina?!

Hm...börjar ju få en liten aning om vad min present kan röra sig om...suuuuuuuuuuck Haha!!!! Jag väntar med SPÄNNING!!!!!!



Nja, ja jo... Jag och Silas grävde upp lite såna men det gick dåligt! Dom ser hemskt ledsna ut! Man måste ju fan ha spade för det är ju sån pålrot som inte får skadas... Men DU kan ju gå dit och gräva upp med spade!!! tycker



Gud va jag tycker det är värdelöst att man inte kan skriva inom stjärnor.... Och va fan får jag inte dina uppdateringar? Har gjor om allt och alla andras fungerar ju??

2008-06-12 @ 17:58:33
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: stina

håller med tiagirl

vill se dig gå å gräva upp en sådan med en spade

hur kul som helst

2008-06-12 @ 22:28:09
Postat av: Anonym

kåtpelle.........e det butte det?

men inte behöver stackarn gå balkongvägen, du kan väl åtminstonde öppna dörren för honom

godnatt

2008-06-12 @ 23:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0