17/6

Enda dagen jag hade kvar denna månaden som jag kunde jobba extra. Och givetvis fick jag ett sms i morse med frågan om jag kunde jobba 7:30-14. Hade verkligen behövt det men nog f*n är lilleman sjuk igen. :( Hostar och snorar och liiiite febrig. Fast nu verkar han piggare igen tycker jag. Hoppas verkligen att han inte är sjuk imorrn när jag MÅSTE jobba. För det har jag faktiskt inte råd med.
Dags att ta tag i att "uppdatera" mina inkomstuppgifter hos Försäkringskassan kanske. Jag har ju inte gjort det sen lilleman föddes och därför får jag ju grymt dåligt betalt när jag är hemma med sjuka barn.

Regnet öser ner. Gissar på att sommaren i år blir precis lika kul som förra året. Mao har sommaren redan varit och nu kommer det regna och regna och regna.. Till förbannelse! Men och... Jag ska ju bara jobba ändå. Nästan iaf. Men nåde den som bestämmer att det ska bli regn v 29-31. För då har jag faktiskt RIKTIG SEMESTER för första gången i mitt liv!

Nästa vecka, på onsdagen, ska jag (om det nu inte blir några ändringar) kidnappa mina barn från pappaB och åka på liten minisemester. Känns lite konstigt att kunna ÅKA nånstans. Har ju aldrig kunnat det innan eftersom det aldrig finns pengar till det. Har ju liksom inte ens haft råd att ta en dag på Ölands Djurpark med dom! :(
Men nu, tack vare min chef kan man nog säga, ska vi få åka till http://www.tosselilla.se/ !
Nu är det ju inte chefen som betalar, men det var hon som fixade resan som kyrkan och soc här nere anordnar. För ensamstående som har ont om pengar, eller såna som inte kan ta sig nånstans pga annat. *tackar och bockar*
Jag är ju helnojig för resan redan nu. Massa folk jag inte känner. Och sitta på en buss så länge. *suckar* Men jag kom iaf fram till att det är väl folk som är mer "lika" mig. Det är ju inte såna där präktiga med jättemycket pengar som har allt, kan allt. Så det känns ju lite lugnare.
Och som chefen sa, när du väl kommer hem sen kommer du vara så nöjd och glad för att du fick den här dagen tillsammans med dina barn! För att jag fick en liten semester till dom.
Och det är nog sant! Den som lever får se...

Igår var det grillfest med jobbet. Jättegod mat. Men jag har ju lite svårt att slappna av bland massa folk. Även om jag nu känner alla väldigt bra efter alla dessa år så tycker jag inte om när det är så många på en och samma gång! :)
För att inte tala om ett par som drack.. Och tom var riktigt onyktra. Sånt går inte när jag själv är nykter ju. Kan inte förklara den känslan men det är riktigt läskigt med onyktra människor. :/ Men jag "vet" ju vad det beror på. Tror jag iaf. Fast detta kanske är nåt som alla känner. Även såna som inte är uppvuxna med alkoholister.

Nähä... Får väl se vad dagen kan ha att erbjuda mig nu. Ett besök i affären iaf.

Förresten, storeman fick 20:- igår av M på jobbet för att han slog sig och var lite ledsen. Idag kom han och frågade om vi skulle till Netto, vilket jag inte har nån lust med i detta vädret. Så jag sa att vi tar nog Ica om det inte slutar regna men du kan väl spara pengarna och handla nåt senare i veckan då.
Nja sa han, då handlar jag nog nåt på Ica även om det inte finns några leksaker. Jag kanske kan hitta nåt som jag och lilleman vill ha.
VA?! Ska du dela pengarna med lilleman sa jag?! Trodde inte mina öron faktiskt. Ja, sa han. Han är ju sjuk idag så jag tycker att han åxå ska få lite av dom här pengarna.
Nu har jag höjt honom till skyarna! För sånt där måste belönas! :) Det händer då inte ofta i detta huset.

22:14

Jag är rätt övertygad om att det inte finns vargar på Öland. Iaf inte här i Borgholm. Dock vet jag att vi har en konstig gräshoppa som landskapsdjur. Väldigt onödigt vetande... Sorry! LandskapsINSEKT. Mycket märkligt! :)
Men iaf... Nu är det nåt som har stått och ylat i säkert 2 timmar här utanför. Eller en bit ifrån! *suckar* Det är förbannat irriterande men jag tänker då inte stänga fönstret utan det där djuret får väl helt enkelt ge sig nu!

Lagat mat, diskat, tränat, duschat, tvättat 2 maskiner tvätt, hängt upp 2 maskiner tvätt, vikt den "gamla" tvätten.
Det är vad jag ägnat dom senaste timmarna till.
Och snart ska tant gå och lägga sig. Inte det minsta trött men jag vet att jag kommer vara det imorrn bitti när klockan ringer ju.
Och det är ändå inget vettigt på tv här inte.

Natti natti!

22:43

Landskapssymboler

...blomma: Ölandssolvända
...djur: Näktergal
...fågel: Näktergal
...svamp: Vårmusseron
...fisk: Skrubbskädda
...sten: Ortocerkalksten
...insekt: Rosenvingad gräshoppa
...mossa: Slät klockmossa
...äpple: Ölands kungsäpple
...grundämne: Fosfor
...stjärna: Vega

Bara så ni vet! :D


Kommentarer
Postat av: stina

du glömde landskapspäron........greve molke

vad fick du det där med varg ifrån nu då?

2008-06-17 @ 22:56:24
Postat av: Tiagirl

Varg? Min gissning är nog svart tanig hankatt... Haha!!!



Resan låter väl kul!!! Även om det inte alls är särskilt kul att trängas i en buss med helvilda barn(FÖRUTOM dina egna!!!)och det dessutom är kanonvarmt(mkt vatten/saft...)eller så är det hemskt för alla är griniga för det ösregnar...eller alldeles alldeles underbart! :)

Fixa med kamera iaf och treo-mugg! Då överlever du nog!!

Om du faller igenom för det kriteriet så kan du nog ansöka ur alla fonder som finns för ensamstående mindre belevade mödrar... :D :D

2008-06-18 @ 11:51:31
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Finns det en stjärna som heter Vega? Och va fan är skrubbskädda?!!!?? Vårmusseron?! Va e det för fel på kantarell?!

2008-06-18 @ 11:52:44
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Jag igen. Ska det va samma på fågel och djur?!

2008-06-18 @ 11:53:15
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0