20/6 Midsommarafton!

Gnälligt värre...
Jag hostar, jag nyser (nu är jag förbannat trött på det), jag snorar, ögonen rinner, ögonen kliar, Tiagirl är förbannat jävla tråkig, "vargsatan" står FORTFARANDE och ylar, grannarna grillar och har INTE bjudit mig (konstigt när dom inte ens känner mig *fnissar*), solen skiner, solen går i moln, det regnar emellanåt... You name it! Allt är skit!

Nä, allvarligt talat. Det är faktiskt rätt ok. Förutom just förkylningen då. För nu är jag redan trött på att snyta mig hela tiden och dessutom nysa hela tiden. Och givetvis ÄR Tiagirl förbannat tråkig! En gammal TANT! Som inte är det minsta rolig. :)

Hmm, ett nytt utslag... Det var länge sen. Kan ge mig på att med min (o)tur så kommer jag vakna och vara världens största böld imorrn. Luden böld för den delen... :/ YIPPIE vad kul det blir då.

Grannarna eller grannens pojk som inte bor här längre har kört upp bilen på gräsmattan på baksidan. För att kunna ha musik?! "Råkade" höra det när jag var ute och vattnade blommorna förut. Kan ju inte gärna gå med proppar i öronen bara för att jag måste vattna lite! :) Konstigt att mamsen hans inte har nåt att spela musik på. Gissar på att grannarna (inte jag då för jag gnäller aldrig :) ) kommer att bli hysteriska för detta! *fnissar*


Glad Midsommar på er då!


19:12

Hmm... Hur länge håller barn på och ska envisas med att bokstavera allt dom ska säga när dom väl lärt sig det???? *muttrar lite åt irriterande storeman*
Ska han ropa på mig så är det ju inte mamma längre, utan M A M M A. Eller som när han ska gå ut. Då ska han ju inte gå ut. Utan G Å U T. Eller ska han P I N K A. *suckar* Hela tiden håller han på så. Dessa få exempel är ju en piss i Nilen. För i nästan varje mening han säger så ingår nåt ord i bokstaverad form!

Varför säger man GLAD påsk, GOD jul, TREVLIG midsommar, GOTT nytt år?! Jag skrev ju fel här uppe eftersom det tydligen inte heter glad midsommar som jag skrev.
Är julen god för att man äter massa gott och blir fet? Och vem bestämde att man skulle göra det?!
Och varför säga gott nytt år INNAN man vet om det blir ett gott nytt år? Är det inte bättre att säga, gott gammalt år. Om det nu varit bra då förstås. Eller Äckligt gammalt år.
Ska man vara extra glad över påsken på nåt sätt? Visserligen brukar jag vara gladare till påsken (om jag jobbar) för det blir bra betalt då! :) Men jag skulle väl inte tro att det är pga mig dom säger glad påsk. *fnissar*
Trevlig midsommar?! Jo det kan ju vara trevligt. Men det kan åxå vara väldigt otrevligt för en del. Väldigt mycket trafikolyckor just midsommarhelgen. Här har det redan varit nån stackars tjej som blivit våldtagen.
Många super, super, super, spyr och sen däckar dom. Och var det trevligt? Tja, en liten stund kanske.
Eller är det sillen som är så förbannat trevlig? För JAG tycker personligen inte att sill är det minsta gott. *ryser* Iaf inte sån där matjesill man ska äta. Kan möjligtvis äta en liiiiiten bit senapssill nån gång ibland.
OCH! Vad i hela friden säger man till pingst? Glad, god eller trevlig pingst? För det är ju åxå en storhelg som alla dom andra.
Mycket märkligt det där. Nu kommer jag sitta och fundera på det hela kvällen säkert. Eller får jag kanske googla lite. :) Nåt om det kanske man hittar.

Förresten är det nåt speciellt med midsommar har jag för mig. Typ, att det nu börjar gå mot mörkare tider igen va?! *suckar* Det är ju knappast trevligt det heller! Sådetså.

Nu står barnen hos grannarna och kollar när dom spelar kubb. Trots att jag sa att dom inte skulle störa ungdomarna när dom hade party! Fast dom verkar inte så grymt irriterade eftersom dom pratar och förklarar för barnen hur det går till. :)

22:44

Jaha. Så var denna dagen slut med. En helt vanlig jävla midsommarafton! :) Utan sill, utan potatis, utan grillat, med massa regn... Bla bla bla...
Har konstigt nog inte hört en enda siren heller. Vilket är konstigt med tanke på att det är just midsommarafton. Brukar ju alltid hända nåt då.

Sitter här med inte ett, inte två utan TRE jädra utslag på armarna nu. *nervös* Jag vill inte ha fler tills imorrn tack!
Barnen sover, sen en stund tillbaka. Imorrn ska dom upp tidigt och STÄDA. Så kul det blir för dom. Men kan man stöka ner sååå fruktansvärt då kan man banne mig städa efter sig åxå. Iaf om man är så pass gamla som dom är. Sådetså!

Tror jag ska ta och krypa ner i sängen jag med snart. Inte speciellt trött eller så. Men seg som attan. Och ont i kroppen.

I´ll be back. :)
Natti!


Kommentarer
Postat av: Anna

och vem f*n har bestämt att man ska säga grattis på mors/fars dag?? det stör jag mig på... ;)

2008-06-20 @ 21:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0