21/6 Midsommardagen!

Morrn morrn! Här är man uppe med tuppen nästan. Eller med barnen iaf. Eller med ett barn. :)
Vaknade vid 8:30 och trodde klockan var minst 10. Men se det var den då inte. Men jag gick upp iaf. Storeman var vaken och tittade på barnprogram. Lilleman sov men kom upp för 5 minuter sen eller nåt.
Storeman har precis fått frukost. Nädå, det är ingen mobbing som pågår. Men lilleman äter inte förräns nån timme efter att han gått upp. :)
Tänkte jag skulle ta och klippa dom nu på morgonen och kasta in dom i duschen efter. Dom ser för j*vliga ut! På alla sätt och vis.
Egentligen ska jag ju inte klippa dom. Har ju bett pappaB om att göra det nån gång. Mest på jävelskap faktiskt. För förra sommaren när min gamla trimmer gick sönder frågade jag snällt om han inte kunde betala hälften på en ny. Jag var lika fattig då som nu.
Eftersom det faktiskt gynnar honom åxå att JAG ALLTID klipper barnen. Och vi slipper betala massa för det.
Men nädå... Det kunde han ju absolut inte göra. Trots att det handlade om så lite pengar. Så jag gick och köpte mig en alldeles egen.
Men nu har jag faktiskt bett honom att kanske NÅN jävla gång se till att barnen blir klippta. Eftersom när jag gör det blir det alltid samma tråkiga frisyr. Och jag har inte lust att alltid behöva göra det. Och han lovade att det skulle han göra. Det var ett par månader sen nu.
Alltså blir det jag som får göra det ännu en gång. *muttrar lite*
Faktiskt är det inte bara för att jag tycker att dom ser för jäkliga ut i håret som dom behöver klippas heller. Dom får väl gärna vara långhåriga om dom nu skulle vilja det. Men storeman har ju fått mitt TJOCKA hår. Och han svettas ju nåt oerhört på sommaren med det.
Men pappaB tänker inte på sånt där alls. Tyvärr. hur deras kläder ser ut, håret, skitiga äckliga naglar... Sånt ser han inte.
Men och andra sidan gör han massa annat viktigt med dom! Och han är faktiskt världens bästa pappa. I mina och barnens ögon iaf.
Jaja... IDAG gör jag det igen. Men nästa gång är det banne mig hans tur! Säger jag Nu. Men när det är dags nästa gång gör jag det ännu en gång och sen muttrar jag lite surt till honom och det blir ingen skillnad ändå... :)

Det regnar. Och det tycker jag inte att det ska göra en dag som denna. Speciellt inte med tanke på att jag faktiskt tänker gå ut ikväll och jag kan då rakt (passande ord) inte bli blöt om håret! Eftersom det då blir vääääääldigt lockigt!
Fördelen med regnet är att man inte behöver ha dåligt samvete för att man håller sig inne. :) Ska STÄDA idag. Igen. Har inte riktigt orkat sen jag blev förkyld ju. Men idag känns det lite bättre. Tror inte jag har nyst en gång ens.

10:46

Barnen är nyklippta, nyduschade och påklädda. Lilleman har fått frukost med.
Jag har dammsugit och slängt in en maskin tvätt. Nu är det bara ALLT kvar. :(
Men först en paus med data, cigg, treo... Tja.

Kisse kom in nyss en stund. Har inte varit hemma på 2 dagar! Men han skulle minsann bara in och äta och klampa runt i håret från barnen, sen gick han ut igen. *muttrar* Han brukar ju iaf ligga och sova ett par timmar innan han går ut igen. Men det är väl nån vacker donna som väntar på honom nånstans i skogen skulle jag tro. :)

Magen bara skriker efter mat?! Förstår inte vad som har hänt med den. För jag är ju inte hungrig egentligen. Inte ens lite sugen på nåt så gott som negerbollar! :D
För några år sen kunde jag ju faktiskt gå utan mat en hel vecka. Utan ett ljud från magen. Eller en känsla från den. Men nu, nu vill den ju inte alls vara med på det. *surar lite*
MEN, jag har då inte tid att äta nu inte. Så den får allt vänta.

18:57

Ingen rast, ingen ro
liten gumma, hon får gno!

Ja, så är det. Inte mycket till vila här idag inte. Fast just nu har jag det lugnt och skönt. Tiagirl tog barnen och åkte en sväng så jag har legat i badet och tagit det lugnt. Inte för att jag trivs med att bada länge. 20 min på sin höjd. Sen kryper det i kroppen. Men det var bättre än inget alls.
Sitter med en nyöppnad cider nu. Och väntar på berusningen! :) Sen blir det Strand.
Var nere en sväng nyss. Massa folk. Men ingen jag kände inte. Fast det är ju bara bra.
Massa poliser ute med. Dom ska jag hålla mig borta ifrån! :D

20:41

Storeman tycker vi ska disskusionen om döden och vart man hamnar när vi är lite äldre så JAG fattar mer. *muttrar* Ja han kan få till det han...

21:01

Midsommar är en ursäkt för att få festa utan att ha dåligt samvete dagen efter! Så ikväll ska här röjas! *asg*

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Usch va du är hurtig... :(

Jag har precis kravlat mig upp. Kl tio. Jag gick upp först!!! DET innebär alltså att Nova sovit länge! Herregud. I vanlig ordning smög jag in och kolla så hon verkligen ÄR här och är hon här så måste jag kolla så hon andas! :)

Hon vaknade. Nu har hon väckt Amanda och nu kom M upp. Var inte många minuter i lugn och ro jag fick.

Hoppas han sätter på kaffe nu, jag orkar inte. Kaffe. Har DU kaffe?????

2008-06-21 @ 10:06:53
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Det kostar mellan 250-300 att klippa Silas varje gång... Om du DÖR så måste sånt bli gjort, klart han ser det, han är bara lat och snål. Dessutom så tycker jag att midsommarhelgen kan man skifta lite år från år precis som julen.

Klipp stackarn nu så han inte är så svettig över högsommaren och så struntar du i det... Antingen tycker B det är jättebra för då slipper han köpa mössa :) eller så ger du L en stoooor glass så han berättar för B att han ALLTID brukar ha rosa tofsar i håret i skolan den dagen han åker hem till sin pappa... :D :D

2008-06-21 @ 10:10:20
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

:) Nu kom Nova studsande och tjoade att hon skulle ringa till TINAH och berätta att hon skulle komma!!!



Jag sa att du nog inte skulle uppskatta att behöva prata med en blarrig otydlig unge! + att du vet att vi kommer... Fast man behöver iofs inte säga så mkt, mer än humma in nåt ja och nej ibland! ;)

2008-06-21 @ 11:18:30
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0