24/6

Huh! Nu är jag faktiskt nervös för imorrn. På riktigt. Jag vill inte alls ut och åka buss och dessutom  vara på nåt sommarland av nåt slag i flera timmar med massa folk jag inte känner. Skitläskigt ju! :(
Har iaf börjat packa lite smått. Om det nu går att packa smått när man ska vara iväg en hel dag tillsammans med BARN! :) Vet inte alls hur jag ska få plats med allt i en liten väska. Tur pappaB kom förbi med en STÖRRE väska än den jag har iaf.

Senare:

Joho... Jag fick plats med allt. :) Om man nu bortser från det vi ska äta på vägen imorrn. Typ lite mackor och så. Fikakorg som det så fint står på lappen. Det blir nog en fikapåse härifrån! *asg* Man är ju ingen gammal tant som använder korg inte! Sådetså!

Åh! Varför kunde man inte fått välja nån valfri kompis eller nåt som kunde fått följa med! *suckar* Det här kommer aldrig gå.
Kommer inte kunna sova inatt. Jaja... Överlever gör jag väl iaf. Om nu inte bussen kör i diket eller nåt.

Facket, i mitt fall kommunal, är inte kloka förresten! Och jag som säger att jag ska bli facklig. :) Men nu är jag arg på dom.
Fick ett brev häromdagen med en nytecknad gruppförsäkring. Stod nåt om en summa på 75:- vilket givetvis inte är så mycket. Om man nu skulle bli sjuk eller dö.
Men iaf. Jag trodde att det var DOM som tecknat nåt nytt avtal med Folksam som försäkringen var hos. Och att det var en av dom försäkringar som ingår i fackavgiften. Eftersom jag inte  har sagt JA till nån ny försäkring. Inte ens blivit tillfrågad för den delen.
Men idag på jobbet disskuterade någon om denna försäkring just. Och då visar det sig att Kommunal har tecknat en försäkring åt ALLA deras medlemmar. Och att dom i våras skickade ut ett papper där man fick alternativet att tacka NEJ. Men nu är vi många som inte har fått det brevet utan blivit "pålurade" denna försäkring som jag ser det.
Jag hade ju inte sagt nåt om dom i stället hade skickat ut ett papper om försäkringen och vad den handlar om, vad den täcker och att man sen SJÄLV fick säga, ja tack den vill jag gärna ha. Men inte fan kan man teckna en försäkring och sen säga till alla att om ni inte vill ha den får ni själva säga upp den??!!!
Facket menar på att så många medlemmar innan gnällt för att dom har missat massa olika försäkringar genom facket så därför har dom nu valt att göra tvärtemot.

Som om inte det var nog... Folksam var ju inte bättre dom när jag ringde och skulle säga upp försäkringen som jag fortfarande blivit PÅTVINGAD! Vad hon tjatade och gick an om huuuuur bra den var.
Jag försökte förklara för henne att det inte spelar nån roll om den är bra eller inte för jag har inte råd med nån sån just nu. Och dessutom vill jag inte ha försäkringar som jag blivit tvingad till att skaffa. Jag sa att 75:- är mycket för mig och mina barn varje månad eftersom jag har en liiiiten tjänst och dessutom är ensamstående.
Jo men om jag dog skulle barnen få massa pengar.
Eller om jag fick cancer skulle jag åxå få en liten summa.
Förklarade att jag varken tänkte dö eller få cancer just nu ändå. :D Hon måste trott att jag var dum i huvudet.
Sen sa idioten att det var så bra för att jag/barnen då kanske skulle få begravningshjälp om jag dog.
Då blev jag riktigt irriterad och sa att jag inte behövde ha den för att få begravningshjälp för det får man ändå. Och hon säger att det fick jag inte alls.
NÄHÄ! sa jag igen... Tror du att dom tar ner mig till torget i Borgholm och låter mig ligga där och ruttna bort då i stället för att få ner mig i jorden?????
Det trodde hon ju givetvis inte och jag fick till slut säga upp den!
Förbannade idioter rent ut sagt! Jag blir vansinnig när folk inte kan lyssna.
Hon försökte dessutom lura på mig en försäkring för barnen för bara 80:- i månaden per barn under tiden vi pratade.
NÄ! Ska jag ha några försäkringar för mig, hemmet, barnen eller vad fan som så väljer jag väl själv vilka jag vill ha efter att ha kollat igenom dom olika som finns. SÅDETSÅ!
Jaja... Jag får väl se fram emot min fina plats på torget! När jag nu dör. Eftersom jag inte hamnar i jorden. *fnissar*

Angående min fina frisyr! Jag har listat ut att om jag nu absolut måste bada imorrn så ska jag ju göra det ORDENTLIGT. Alltså bli blöt i håret med. Och hur plattar man håret när man är där??! Det går ju inte! Alltså kommer jag har fint krulligt hår som står 20 cm över huvudet imorrn. Skitkul. *packat ner keps iaf*

22:37

Hmm, nu får det bli sängen här. Om jag nu kan sova. Måste försöka så jag inte försover mig imorrn. Visserligen kommer ju pappaB tidigt. Men det blir stressigt värre då. :)

Natti!


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Det kommer gå så bra så bra så! :) (skickar en näve valium för säkerhetsskull) :)

Du kan ju ha keps OCH solglasögon på dig så ingen ser dig!!!



Hoppas det blir hyfsat väder iaf!!!

2008-06-24 @ 23:12:53
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0