Fredag den trettonde! :/

Hmm, vaknade av att pappaB RINGDE i morse vid 7. Han skulle ju skicka ett sms sa han. Men nähä, nu fick jag allt prata i telefon och det utan att fått röka innan. Hes och jävlig. Men men. Nu är jag ju uppe eftersom han sa att avslutningen var vid 8:30. Men inte hade han kollat om det var i kyrkan vid den tiden och hur länge det höll på där. *suckar*
Så nu ringde jag ner till snälla E på fritids och frågade henne. Och givetvis är det i kyrkan vid 8:30 och sen håller det på en hel timme där. Whoppi!
Men jag fick löfte om att komma ner vid 9:30 och följa med barnen och fika sen i stället. *pustar ut*

Vad ska jag hitta på i 1 1/2 timme nu då?! Har plattat håret så det är färdigt iaf. Sen finns det inte mycket mer att göra tror jag. Skulle väl kunna diska upp den lilla disk jag har. Men så lockande känns det inte att stå med det vid den här tiden.
Blir väl ett gäng treo, ett par cigg och ett par omgångar Harpan i stället. :)

Hmm, ja just det... PappaB kom på när han pratade med mig att storeman kanske skulle haft "finkläder" på sig. Så dags då! *muttrar* Randig skjorta med poliströja inunder? Jaja... Allt kan ju inte vara perfekt!

11:38

Jodå.. Jag var iaf nere vid kyrkan. Strax innan 9:30. Och väntade och väntade och väntade. Men förmodligen hade barnen redan gått tillbaka till förskolan.
Och jag är ju den jag är... :/ Inte fan skulle jag för allt i världen knalla bort dit när jag VET att det är MASSA folk där redan. Skillnad om det bara varit barnen. Men massa läskiga, perfekta människor som är mycket bättre än mig, det klarar jag helt enkelt inte. Så nu sitter jag här med världens sämsta samvete. :( Men jag har pratat med pappaB och förklarat varför så han skulle be storeman ringa mig sen när han hämtar honom. Så jag kan berätta för honom varför. Tur att han är så förståndig den lille pojken. ♥

Har städat av lite här hemma. Mao, flyttat allt från ett rum till ett annat. *suckar* Helt otrolig är jag ju. Ingen ordning och reda alls. Tänk att jag en gång i tiden var PEDANT. Och då menar jag riktigt ordentligt. Sjukligt tom. :/ Men det var då det... Sen fick jag barn. Och annat att göra än att städa dygnet runt.
Vissa fåniga saker sitter ju kvar sen den tiden. Att papper alltid måste rivas av längs perforeringen. Inga vattendroppar på bänken som kan orsaka kalkfläckar. Ordning och reda i smörpaketet, mao inget kladd! Man måste dra smörkniven från kant till kant och ABSOLUT INTE stoppa ner den i smöret som en del gör. :) Disktrasan ska hänga åt "rätt" håll och t"ryckas fast".
Men för övrigt finns det inga tecken på att jag var en ordentlig människa en gång i tiden.

Tja... Vet inte alls vad jag ska ta och göra nu. Vänta på att få gå till jobbet. *dubbelsuck*



Hann knappt sätta mig nere vid kyrkan och vänta innan det började mullra! Men regnet slapp jag undan. För det kom bara 4 droppar eller nåt.

22:05

Hemma. Sitter och inväntar S:s B. Ska ju få hem min maskin! Nu djävlar ska här tränas. Kanske inte just ikväll. Men imorrn jobbar jag ju bara ett kort pass så på kvällen imorrn ska den invigas ordentligt. :)

Gamlar tanter och gubbar kan vara betydligt värre än barn ibland har jag märkt ikväll. Sura och arga,obstinata. Fy vilken kväll! Kanske beror på vädret. Kan man hoppas iaf. Och en jädra tur att inte alla är såna samtidigt. En del skiner som solen och tycker att livet leker. :)

Storeman ringde mig förut som han skulle. Men han var så nöjd och glad trots att varken jag eller pappaB hade varit med. *pustar ut* Han hade fått en ballong runt halsen (har han tagit studenten eller???) och så hade dom ätit tårta. Fast han hade ju inte kunnat äta tårtan sa han. För det var ju grädde på och det tål han minsann inte. Undrar sen när isf. Det har iaf undgått mig att han är allergisk. Tror inte det var så många veckor sen vi åt mat med grädde i och då var det minsann inga problem. Men han är ju som han är. :)

Angående tobakens oerhörda prishöjning. Det var tydligen bara Ica i Borgholm som höjde sin nu. Eftersom dom missat ett par höjningar. Hur man nu kan göra det. Så from häromdagen rullar jag minsann inga egna cigg. Tjänar inte ett öre på det ju. Tvärtom!

Åh så lite mer gnäll. Den där oerhört duktiga statsministern vi har (han måste vara den bästa i världen på alla sätt och vis) har nu fått en liten löneförhöjning läste jag häromdagen. En höjning som gjorde att hans månadslön nu ligger på 131 000:-
Kalla det den svenska avundsjukan eller vad ni vill, men jag kan ta mig fan inte tycka att nån är värd så mycket pengar! *svär som fan själv*
För 3 år sen, när jag visserligen inte tog allt jobb jag kunde. Hade mycket bekymmer i livet då tyvärr. Men iaf. Jag gjorde så gott jag kunde. Och jobbade för att kunna betala mitt uppehälle och mat till barnen iaf. Då tjänade jag 95 000, på ETT ÅR. Alltså mindre än han tjänar på en månad! Jag tycker att det är sjukt fel!
Nu jobbar jag visserligen bara 66% men jobbar så mycket extra jag kan varje månad. Fick (kors i taket) en helt ok löneförhöjning på 2600:- i mån. Beräknad på 100% då förstås. Men som det ser ut nu så kommer jag kanske upp i ca 180 000:- i år. Alltså, likförbannat mindre än vad han tjänar på 2 månader.
Kan förstå att dom inte vill satsa pengar på äldrevården. För dom som tjänar så mycket har ju råd att sen anställa nån privat som tar hand om dom. Men F*N vad jag hoppas att såna där människor själva hamnar på ett "vanligt" äldreboende nån gång! För då får dom se hur det är i det verkliga livet. Där ingen har tid att bry sig om dom! Där dom kan få sitta i sin bajsiga blöja eftersom man måste hjälpa den stackarn som ramlat på golvet först... För det finns inte personal så det räcker att ta hand om båda två!
Jaja... Det hjälper ju inte vad jag tycker ändå. För han kommer sitta där med sin feta lön och skita i alla andra som har det svårt ändå.

23:21

Fått hem min maskin! Ja det var ju ett tag sen nu. :) Testat lite med men den LÅTER ju?! Så det får man nog göra innan 22 så inte "kära" grannen har nåt att gnälla över igen.

Ska nog ta och krypa i säng nu, snart. Upp och jobba vid 7:30. Men bara till 13:30 imorrn.

Natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

pedant?????????????? du???????????????

2008-06-13 @ 14:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0