10/5

Uppe, iaf... :)
La mig ju rätt tidigt igår. Var såååå trött. Men vid 2 inatt var jag uppe och hoppade igen. Käkade smörgåsrån med extrasaltat Milda. Och läste. Gick och la mig vid 3 igen. Och vaknade vid 5. *suck* Sen lyckades jag iaf sova till strax innan 9. För då vaknade barnen. Eller, det var då dom började HÖRAS. Dom brukar ju vara tysta en lång stund på morgonen innan dom kommer och väcker mig. Som tur är.
Nu har dom ätit frukost och sitter och kör ramsor där inne. "Katten musen, tio tusen. Förbaskade katt". Så kan jag inte minnas att man sa! :D
Sommarklädda med shorts och t-shirts. Ser varmt ut iaf. Ja, inte med shorts och t-shirt, men det ser ut att bli en varm dag UTE. :) Och insmorda från topp till tå. Iaf Storeman som är väldigt känslig för solen. Precis som mamsen! *suck*

När jag vaknade vid 5 imorse fick jag ett oerhört sug efter att baka bullar? Det kan ju bara inte vara normalt. Allt det där bakandet jag sysslar med nu. :S Om jag bara kunde ge fan i att äta av det själv så hade det väl inte varit så illa men vem kan kann låta bli när det finns massa gott hemma då. Får väl se om det blir några bullar eller inte.
På jobbet säger dom att jag börjat baka för att jag håller på att bli tant? Det kan ju omöjligt stämma! *muttrar lite*

 Nya röret!

 Sommarklädda barnen

Inget mail om kissebebisen än... *väntar med spänning* Kan den heta Misse även om det är en pojke? :) Tänkte att Kisse och Misse skulle passa bra och det är ju enkelt att komma ihåg. Kommit fram till att det inte är någon idé att ha massa krångliga namn eftersom jag aldrig använder dom ändå... För hur ofta stod jag och ropade: -Sture-Laban, när jag skulle ha in honom om kvällarna?! Aldrig! Jag ropade ksss-ksss-ksss som alla andra åxå gör till sina katter! Och han kom ju springandes glatt.

Sitter här med dagens andra treo (första smakade ju illa eftersom jag blandade den med betapreden) och funderar på vad jag ska göra med dagen... Det enda (ända?) *funderar* jag vet är att jag måste bort o handla smör och lördagsgodis.
Jaja... Gör väl som vanligt och tar dagen som den kommer.

23:08

Jaha ja! Det blev bullar iaf. :) Är precis färdig eller var alldeles nyss. Har ju hunnit äta ett par med. *slickar mig runt munnen*
Barnen har väl precis somnat. Och jag hoppas dom sover länge imorrn nu när dom fick vara uppe så länge idag.
Har väl inte gjort så mycket vettigt idag. Var ju och handlade lite på fm. Stack in till jobbet en sväng och hälsade på. Fick varm och god rabarberpaj med vaniljsås! Smaskigt!
Sen hemåt... Och gjorde väl inte så mycket mer än att slappa mest hela dagen.
Däremot ikväll har jag varit duktig. Packat massa gamla kläder och burit ut i förrådet. Städat av ungarnas rum. Det värsta iaf. Oljat mitt golv med olivolja och citron (tips från Rent Hus) men det var ju dumt eftersom jag inte orkade ligga på knä så länge så jag gjorde ju inte ALLT på en gång. O det skulle man nog ha gjort inser jag nu. Men NÅN dag ska jag minsann flytta ut allt härifrån och se till att det blir gjort. För resultatet där jag gjort det är ju såååå glansigt och fint!
Och som sagt, nu har jag bakat bullar och diskat. Känns skönt att jag fick disken gjord så jag slipper den imorrn. Hatar att vakna och se värsta diskberget på bänken. Men oftast så är jag ju så trött efter maten så då orkar jag bara inte.
Satt in mina nyframkallade foton i albumet med.
Är ju ingen hejd på hur duktig jag är. *asg*

Tror faktiskt att jag ska ta och blaska av mig lite nu och sen gå och lägga mig. Är inte sååå fasligt trött visserligen men det är ju en dag imorrn med. Och det kan ju vara bra om jag är pigg så jag får lite till gjort. För saker att göra finns det gott om här.
Ja, så gör jag... Ska bara se om Kisse vill komma in med.
Förresten har jag minsann inte fått nåt svar på mitt mail om Misse. :) Men men... Det är ju en dag imorrn med... Och i övermorrn. Och dan efter det! Och för den delen finns det andra Missar åxå!

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Enda... Ända är nåt helt annat och då vill jag inte veta va du ska ha smöret till! ;)

Fattar inte hur du kan VAKNA sådär? Så onödigt. Jag somnar däremot inte. Om jag skulle vakna sådär, då skulle jag ju gå upp. För dagen alltså. Hu...

Baka..jadu... Förr bakade jag alltid när jag va förbannad... Nu gör jag det för jag är rastlös tror jag. JAG hade inte tyckt det var konstigt att börja baka kl två eller fem! *s*

2008-05-10 @ 13:07:03
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Soffi

Finns det nått som heter bakterapi?? ;)

2008-05-10 @ 13:48:07
URL: http://www.soffi82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0