13/5

Ny telefon! Har jag minsann precis beställt! Fick för mig att bara ringa tele2 och kolla hur länge jag hade kvar på min bindningstid. Och den hade minsann gått ut! :) Så nu har jag snart ny telefon igen. Skönt, för jag är så förbannat trött på den jag har. Rätt vad det är så bara dör den och sätts sen igång av sig självt?! Så har den gjort sen jag köpte den ju. Hopppas, hoppas att den nya kommer fort! Ville visserligen ha en helt annan telefon, N95, men den är alldeles för dyr fortfarande. Så den här får minsann duga. Väldigt stilren iaf! *helnöjd*

Tomt och tyst här hemma. Inga barn denna veckan ju. Har visserligen en sjukt jobbig Kisse som gnäller och gnäller och gnäller. Vet inte vad som tagit åt honom. Nu fick jag iaf han till att gå UT en sväng.

Jobbat idag. Till 12:30 bara. Igår med. Fast sen var det ju föreläsning på em. Fyyyyyyy så tråkigt och drygt det var. Undrar vad dom betalar en sån människa? Hon tar nog rätt bra betalt för att åka runt i landet pch prata om sitt. Men detta var då inte värt det kan jag ju säga. Samma tugg om och om igen. Var liksom inget man inte redan visste ju. Hann ju somna till ett par ggr under dom 2,5 timmarna vi satt där. :D

Jobbar imorrn med. Fast bara en stund på fm. Sen ska jag och U (och 2 till, hmmm) åka in till Ikea. På arbetstid! :) Meningen var väl att vi skulle köpa gardiner till våran samlingssal men nu får vi inte handla det där. Utan det ska köpas på den DYYYYYYRA butiken i staden i stället. Väldigt konstigt med tanke på alla sparkrav vi har på oss. *hatar B-holms kommun* Men vi skulle väl få handla lite annat. Typ lite servetter, ljuslyktor, blomkrukor... Och som sagt, kul att få göra lite sånt på arbetstid!
Fått U att lova mig en sväng på Blomsterlandet med. Kom ju på nån kväll när jag satt här och ugglade att det fanns en grön växt som jag hade förr som luktade sååå gott. Och nu har jag genom en fd blomsteraffärsanställd hos oss kommit fram till vad den heter med. Så jag ska se om dom har några såna där. Verkar ju inte finnas nån som har den för annars är den väldigt lätt att ta skott från. Men men.. Jag får väl betala dyra pengar för den då ist. Kan ju vara värt det! Dr Westerlunds hälsoblomma tror jag den hette.

Fick mitt paket från Jotex idag med. Med massa fina saker. *vet* MEN, jag har ju inte råd att hämta ut det. FAAAAN! Jag ångrar mig såååå att jag spelat bort alla mina sparade pengar. Men jag har väl kanske lärt mig en läxa iaf. Får hoppas det. Även om suget att spela finns där hela tiden så tycker jag ju inte alls att det är kul att vara "fattig" igen. Inte ens liiiite kul ju.

Slutade med mina betapred i förrgår igen. Och igår satt jag här som en stor böld igen! MEN jag tror faktiskt att det är på bättringsvägen igen. För idag har jag bara enstaka utslag kvar. *håller tummarna*
Annars var det härlig läsning om nässelutslag igår. Men kan tydligen ha skiten i FLERA ÅR. *smäller av* Och tydligen vet man nästan aldrig orsaken till det. Men om det nu kommer tillbaka igen så ska jag ringa (måste) till hud i Kalmar. Men jag hoppas ju som sagt att det håller sig såhär nu. För kul är det inte.

Inget mail om Misse idag heller. Tror inte den där människan med Misse kollar sin mail. Så jag får väl kanske vara modig och ringa ikväll efter kl 19 då. Jag som hatar att prata med okända i telefon. *samlar mod*

Vad jag svamlar... Har ju inget vettigt alls att skriva. Och förstår inte alls vitsen med det här. :D Men men...

22:04



Äntligen röjt i Lillemans rum! Så skönt att få det färdigt. Känns visserligen lite kalt där inne men det finns ju en bra anledning till att ingen av dom har speciellt mycket leksaker. För ingen av dom kan städa efter sig och inte är dom rädda om sina saker dom får heller. Det ställer sig mer än gärna och hoppar sönder sina saker redan samma dag dom får dom. Men se det funkar inte här! För då får man inga nya saker. Utan man får vackert leka med vad som finns. Typ kottar och pinnar. :D Men som Linus sa när jag hotade med att kasta allt nån gång, - Det gör inget för vi har leksaker hos pappa! *muttrar* Ja men då så... Och nu finns det som sagt inte mycket kvar heller!

Suttit och pillat med schema hela kvällen typ. *ögon i kors* Men nu är det iaf färdigt. Bara alla bemanningslistor kvar att ändra. *suck* 

Ska snaaaart lägga mig. Måste bara rulla ett gäng cigg först så jag har så jag klarar mig under morgondagen. Förstår inte varför jag skulle envisas med att köpa tobak och börja rulla själv igen. Billigare kanske... Men inte mycket. Och mitt humör är ju inte att leka med när typ varannan cigg går åt helvete och jag får börja om igen! Minns ggr när jag kastat tobak, rullare och hylsor käpprätt åt h-vete för att jag blivit så förbannad. Ångrar mig visserligen rätt fort när jag inser att jag själv måste plocka/sopa upp allt efter mig igen. Hehe. Humör? Jag? Nädå!

Hälsoblomman!

Natti!

22:33

Men fy vad äckligt!!!! På ica här nere i stan finns det 2 sorters tobak att köpa. Den jag köper, Calmare Nyckel?!, fanns inte idag så jag fick köpa den andra sorten. Öppnade paketen nu och tyckte den luktade lite konstigt. Läste då på paketen och så står det att dom har blandat i JamaicaROM i den??!!!! Fy så vidrigt. Det stinker verkligen rom över hela lägenheten! Vet i f*n om man vågar röka på dom ciggen sen. Kanske blir onykter tom! :D *mår illa*

22:52

Ok då! Tobaken må lukta förbaskat illa men oj så lättrullad den var. Misslyckades ju inte med en endaste. :) Svårare att röka var den däremot. För "blöt" tror jag. Men smakade ok åxå. *nöjd*

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Fick alla tokspel och köpte telefoner igår eller?!
Men du slog väl till med en saftigt dyr telefon och bindningstid! Du är ju galen!
Så glöm inte klicka i öppna länk i nytt fönster TACK!!!

Jag har badat. Fötterna. Urrk så kleggig botten. *påtal om ingenting*

2008-05-13 @ 17:50:44
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: stina

ha d så kul på ikea och ta nu hand om d 2 som ska med *asg*

2008-05-13 @ 23:53:44
Postat av: Tiagirl

Urrrk...om alternativet är att rulla skulle jag definitivt sluta röka! Äckligt ju! :)

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=Westerlund&l_desc=on&listtype=1&Image1.x=13&Image1.y=0&catid=1605 Hittade sticklingar på traera... Blri ca 22 kr i frakt för blommor i den stl.

Du hade ju skrivit mera, jag får nog inte dina uppdateringar när du upp:ar sådär.

2008-05-15 @ 00:00:13
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Helena Palena

Men hej har du varit hos mig och läst om blomman som luktar så gott.



Har du nässelutslag? Dricker du vin - sluta med det ett tag i så fall och kolla. Du kanske är allergisk mot histamin som finns i rödvin.

2008-05-17 @ 08:12:36
URL: http://parnassen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0