21/5

För jag har tagit studenten, jag har tagit studenten... *sjunger och trallar* :)
Eller iaf skrivit slutprovet på kursen jag gått sen i januari. Den där påtvingade! :) Men nu är jag färdig!! Bara avslutningen kvar nästa onsdag. Då ska vi ut och äta på PappaBlå. *längtar* Måste ha grillad biff för den är såååå god.

Jaha ja! Det var det. Personalmöte har vi haft med idag. Med smörgåstårta som sagt. Riktigt gott. Mötet i sig var väl som vanligt. Vi gör av med för mycket pengar inom vården. Eh, jaha... Vad konstigt när kommunen hela tiden startar året med för lite pengar till vården. Det har ju tagit ALLA år sen begynnelsens tid till förra året innan dom ens insåg att, aha kostar det pengar att ha vikarier på sommaren?!!! Dom är bra smarta. Så nu finns iaf sommarvikarierna med i budgeten för året. Men det är ju inte konstigt om det alltid gått med minus alla tidigare år. Och kommer göra i många år framöver när dom är så urbota dumma! Tror året startade med - 2 miljoner i år! Men nu har vi en bra chef, som iaf kämpar för OSS på golvet! *tackar och bockar*
Fick uppdrag att tillsammans med ME på jobbet göra en broschyr eller nåt liknande för jobbet. en som dom som flyttar in ska få. Med massa information. Jag bestämde att ME formulerar och jag fixar utskrift på datorn! :)

Skrev första provet färdigt snabbt idag så jag och V hann ner på stan en sväng. En runda till apoteket (treo) och så kom jag på att om nån inte lagt pengar för mig till (numera) nygifta HA så kanske jag skulle köpa nåt till henne... Eftersom vi alltid lägger 20:- var när nån fyller år gifter sig etc så kom jag på den smarta idén att helt enkelt ta 20:- och skriva på den! Medans V kom på att man kunde rama in den med. Så jag gick till RIA? och köpte en liten FUL ram, tog en tjuga och skrev: Grattis ditt lilla elände! Hur kunde du?! :) Sen ramade jag in den och slog in den med en fin servett från jobbet! Tanken som räknas faktiskt. :)
Tror iaf hon blev glad... För hon sa att den betydde mycket för henne! Och hon känner ju mig... :) 

Mitt emot apoteket hittade jag skor till barnen med! Som jag inte alls skulle köpa. :/ Som vanligt. Med dom hade ju såna här! *pekar neråt*

  Med döskallar!!

Dessutom fick jag 3 par för priset av 2. Så dom fick varsitt par med döskallar sen köpte jag ett par blåa till Lilleman eftersom jag trodde dom andra skulle vara för stora och dom inte fanns i en strl mindre. Men dom svarta passade. Frågade extra om dom verkligen inte hade dom där fina svarta med döskallar i strl 38. Men nä då... *suckar* Jag ville ju med ha.

Men jag fick en sån här iaf. *pekar neråt igen*

 En fin spindel! :)

Hemma efter en lång dag var det bara att sätta igång med min tvillingvagn som Amie ringde om idag och var TVUNGEN att låna genast! :) Tur jag iaf fått ur den ur förrådet. Och dessutom pumpat upp däcken. Så nu var det bara att sätta på däcken och tvätta av lite damm och fläckar från den. Och knäppa i selarna på båda sidor. Sen var M och hämtade den och skulle fixa punkteringen (om det nu är punktering).
När hon lånat färdigt ska jag banne mig slänga in allt tyg i tvätten och sen ska den säljas! Är ju liksom inget fel på den och jag borde kunna få en liten slant för den. Hoppas jag.

Plockat lite här hemma. Fixat käk. Diskat.

 Äntligen fixat Noahs rum. Eller, det enda som saknades var en lampa ju. Nu sitter den där! :)

 Skitiga barn är glada barn

 Samma visa här fast värre!

 Kisse kom hem idag efter att ha varit borta sen i söndags kväll när jag stack till jobbet! *pustar ut*
Hade inte varit kul att berätta det för Tiagirl

Vad jag svamlar! A har ju tom klagat på att jag skriver för mycket?!! :) Men det är ju rätt kul att bara svamla av sig även om det inte är nåt som är speciellt intressant. Faktiskt.

23:09

Jaha! Ännu en stund på dagen har gått. Nästan på natt nu tror jag tom. Ska snart gå och lägga mig. Upp och jobba tidigt imorrn. Men sen är jag ledig fre-sön. Som det ser ut nu iaf.

Diskat ännu en gång. Tvättat, vikt tvätt, hängt tvätt. *hatar tvätt* :) Pratat i telefon.

Blir tydligen barnledig en stund på söndag! *trevligt* Barnen ska med grannarna och grilla uppe vid slottet kl 11 och kommer hem nån gång senare under dagen... Vet inte när. Men men. Blir toppen kanon det!
Hoppas att jag kan få tag på barnvakt tills på lördag nu med bara. Tänkte gå ut en liten sväng iaf. Ska ringa N imorrn och höra om hon kan tänka sig vara barnvakt. S kunde inte iaf.

Tagit semester den 2:a Juni när jag ska till sjukan i Kalmar. U skjutsar mig! Lyxigt värre! Hon ska lämna sina kidz på dagis och säga att hon ska med en boende från jobbet till Kalmar. *fnissar* Gammal är jag och jag bor ju faktiskt nästan på jobbet. :D Så det blir ju bra. Ikea kanske? Blomsterlandet? Jysk? Jaja! Vi tar ALLT den dagen! *bestämmer*

Värre blir det den 6:e Juni. Vet inte vilken människa som bestämde att den dagen helt plötsligt skulle bli röd! Idiot!  Vilket försvårar för såna som mig (ensamstående mammor) som inte har någon barnomsorg röda dagar! *muttrar* Mitt enda alternativ är ju att ta ledigt. Alltså ta en semesterdag till. Men jag tycker inte man ska behöva det för att kommunen (den suger den med) inte har vett att ordna barnomsorg på obekväm arbetstid. När det faktiskt finns behov av det. *vet* Eftersom vi har haft samtal med massa berörda personer i kommunen. Vi är många på bara mitt jobb som behöver. Lyckades ju driva det så pass långt att kommunen iaf SÖKTE efter en dagmamma som kunde ha barn på obekväm arbetstid. Men sen hände det inte mer. Och jag orkar inte kämpa. Snart är ju barnen så pass stora ändå så dom kanske kan vara hemma själva. Visserligen ett par ÅR kvar men det går så fort så. :)
*svammel igen* Var ju inte det jag skulle komma fram till. Finns ju ett alternativ till den dagen. Att helt enkelt ta med sig barnen till jobbet. Det finns ju lite där dom kan roa sig med iaf. Och är det varmt och skönt den dagen kan dom ju vara ute och leka hela dagen. Stora ytor att springa på! MEN, det är ju ändå ett pass att ha med sig dom dit.. Jag kan ju inte koncentrera mig helhjärtat på jobbet. :/ Men jag har heller ingen lust att som sagt, ta semester en sån dag, när vi äntligen får lite extra betalt eftersom det är en röd dag. Får helt enkelt höra vad dom andra säger om det på jobbet.

Åh! Mitt paket från Ellos är ÄNTLIGEN på väg! Det var i Örebro ikväll. Kanske tom hinner få det tills imorrn! Hatar att vänta på saker jag beställer. Och nu är det minsann mer än 2 veckor sen.
Och på tisdag kommer lönen. Då kan jag hämta mitt Jotex-paket med alla mina fina rosa döskallar i. *förväntansfull*

Hmm, treo är inte bra för mig... Jag kan ju inte hejda mig själv. Var ju såååå duktig när jag slutade. Men nu blir det oftare och oftare. Och varje gång jag köper så VRÄKER jag i mig. Och mår så dåligt framåt kvällen. Snurrig, yr, illamående. Räknade... 11 st idag! Sanslöst! Nu är det skärpning som gäller igen. Efter imorrn då! För jag kan inte kasta några. Dyra små piller.

Nähä! Röka och gå o sova! Genast.
Natti!


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Man kan ALDRIG skriva för mkt! Då behöver man inte skriva alls!



Men öh, jag trodde du gick nån liten kvällskurs med nåt om jobbet? Det där lät...avancerat. Studenten?!



Så tycker jag nog inte att man skickar ut reklam om ålderdomshem/sjukhem till nyinflyttade!!!!!!!! Gud så makabert!!!!!!!!!!!

2008-05-21 @ 23:38:33
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Fick förresten mail ang telefonen! Det är headsetet som är slut som dom väntar på! Det kunde dom väl talat om iaf!!!!

Mailade den smarta lösningen att stryka headsetet för jag ville ju inte ha det ändån... Men det gick ju inte. Hur kunde jag tro det?! trög

Nä då måste jag tala om mitt personnummer(igen?!)och så skriva tydligt att jag makulerar hela beställningen och så gör jag en ny!

Annars får jag vänta till efter 12 JUNI!!!!

Så det ska jag väl göra då...så besvärliga dom är.

2008-05-21 @ 23:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0