22/5

Skulle precis logga in på Ellos och kolla hur långt mitt paket kommit när jag fick sms om att det minsann (äntligen) hade hunnit fram till Ica och fanns att hämta NU! Dags att röra på fläsket igen då. För inte kan jag vänta med att hämta det nu när jag tjatat sååå länge om det! :)

Och nä Tiagirl jag har inte tagit studenten! Jag var ju ironisk! :) Men 200p Vård och Omsorg har jag iaf gjort klart. Och det kändes nästan som att ta studenten. *fnissar*

16:59

Äntligen sitter jag här med mina nya fina rosa Converse på mig! Sååå nöjd så!

Tog sin lilla tid att ta sig till affären bara. Fick ju leta efter barnen i evigheter innan jag hittade dom. Men som sagt, jag VÄGRAR cykla bort den lilla biten till affären utan barnen. :) För inte säger nån; -Du, det var inte ditt fel att dina barn brände ner lägenheten när du var i affären. ??? Nä just det! Eller nåt ännu värre.

20:07

Så irriterad! Vården, pengar... Löner! Satt precis och läste Kommunalarbetaren. Brukar kolla igenom den när jag inte har nåt bättre för mig. Och hittar en artikel om Liseberg och de anställdas löner som kommer höjas i år. Inget konstigt med det kanske. Klart att alla förtjänar en bättre lön. Eftersom allt man måste ha blir dyrare och dyrare.
MEN ärligt talat! Att springa runt utklädd till kanin på Liseberg och få 92:94:- i timmen????? Nu har ju jag gått på månadslön ett bra tag och inte haft koll på min timlön men innan jag fick vikariat och fast jobb, typ ett år sen kanske, hade jag runt 91:- i timmen?!!!! För att springa runt och vara "utklädd" till vårdbiträde. Och kunna ALLT! Man är ju liksom inte bara vårdbiträde. Man städar, man diskar, lagar mat ibland, tvättar (både tvätt och boende), byter lampor, inreder, manglar tvätt (sällan visserligen), telefonissa är man emellanåt (dagligen), svarar på alla dessa oändliga larm vi får, lägger håret på dom (frisör mao), domumenterar, lägger om sår, tar prover, promenerar, PRATAR (psykolog), ibland får vi ta emot slag, ibland ris, ibland ros OCH det är VI som finns där när dom tar sitt sista andetag! Man är allt helt enkelt! Inte för att det är det som stör mig egentligen. För jag trivs ju (kanske inte just nu jättemycket) bra med mitt jobb. Men just det att springa runt och leka kanin tycker jag inte kan jämföras med att jobba inom vården. Och det är det väl ingen som gör heller kanske. Förutom jag, som tycker att jag förtjänar f*n så mycket bättre lön! Inte bara jag. Alla som jobbar inom vården öht.
Hmm, jag kanske helt enkelt skulle testa att leka kanin (gör på helgerna ibland :D) innan jag yttrar mig. För det kanske är ett väldigt ansträngade jobb. Varmt om inte annat! Men ärligt talat tror jag inte att jag kommer ändra åsikt om vårdlönerna trots att jag jobbar som kanin i flera år. Det ska mycket till innan jag ändrar dom tankarna.

Lägger till: Alltså ett år sen jag hade 91:- i timmen. Då hade jag ändå jobbat där (på samma ställe) i TIO år! Min timlön när jag började -97 låg på 63:64:- i timmen! Det är PINSAMT rent ut sagt!

23:57

http://www.blocket.se/vi/16422115.htm?ca=18_s
Kärlek vid första ögonkastet! :) Den lilla underbart söta killen på bilden längst ner, han den gråa! Gissa om jag ska terrorisera människans telefon imorrn. *planerar* Synd bara att jag inte såg annonsen förrän idag. Var ju ett tag sen hon la ut den så med min tur finns ju inte Misse kvar. :( Men ringa, det ska jag ändå.

Ocn nä Tiagirl det är väl inte så säkert att du tjänar mer än mig? :) Jag har ju inte berättat vad jag har i timlön NU! *räknar* 121:- i timmen ligger jag på nu. Fast egentligen kan man inte räkna om sin lön så. :/
Och jobbar man inom kommunen så räknas det ju inte att man varit anställd länge tyvärr. Har en som varit hos oss och jobbat i 40 år nu! Och hon ligger ju långt under en del andra anställda som varit där i 15 år kanske.
Men ja, vårat ob-tillägg är betydligt mycket bättre än erat. Även om det inte är bra. *gnälligt idag*

Ska ta och packa Storemans väska tills imorrn och sen ska jag nog ta och krypa ner i sängen. Lite trött, men inte sovtrött.
Natti!

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Asch... Man är inte borta längre än när man är i tvättstugan... :) Tur du inte va mamma förr i tiden då! :)



Jag trodde du menade när man flyttade TILL Öland!!! Att flytta in på dödens väntrum så kanske det kan va bra att veta vad som händer...

2008-05-22 @ 15:49:59
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Då tjänar jag mer än dig då...trodde rest.anställda hade sämsta lönerna i sverige... :/ Men ni har ju iaf vettiga ob.

Men man blir lite irriterad när jag får min lön baserad på erfarenhet och år arbetade så seglar Chefens son och flicvän och ska ha samma lön för han tycker synd om dom!!!!!!!!!!!! Dom gör INGENTING. Petar naglarna, pratar telefon, tar nån kund då och då. Blev riktigt sur när jag fick veta det idag. *tänker lata mig precis lika mycket)

2008-05-22 @ 23:06:39
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0