31/5

Så den här dagen gick den med. Trodde aldrig den skulle ta slut i morse när jag började jobba. Men dagen gick och gick och gick. Och till slut var kl 16 och jag slutade iaf jobba. :)

Stack till Ica för att handla lite. Behövde tobak, hylsor och majs. Mycket konstig person i kassan. Bad om hylsor varpå hon säger; - Jag letar efter det om du tar fram legitimation.
Eh jaha... Tog fram passet och hon tar fram såna där papper som man rullar cigaretter med. Utan filter! *suck* Sa till henne att jag skulle ha FÄRDIGA cigaretthylsor. Ja men är det inte såna här då, säger hon då. Jag pekar och visar att DÄR, UNDER, där ligger dom. Men nädå. hon hittar inte ändå. Höll på att bli tokig så jag gick till andra kassan och bad om ett paket i stället. DÅ när jag äntligen fick ett paket, ja då hittade hon dom. Och puckot säger, du kanske vill ha två. NÄ TACK! Då hade jag bett om det från början!
Till råga på allt stimmade hon ju upp mig sådant så jag givetvis glömde en kasse. Men hon tyckte ju att jag kunde få en då. *tackar*
När jag packade sa hon; -Du får ta det som en komplimang.
Eh vaddå?? Att jag känner till bättre än hon vart sakerna på Ica finns? Eller att hon tyckte att jag såg ut att vara under 18 då? *fnissar*

Gjort hemma då? Inget. Slappat, vattnat allt på balkongen, tvättat, hängt tvätt, käkat lite. Sen var det slut på allt!

Har sååå ont i nacken. Och i halva huvudet. Och nu går det ner i ena armen med. Spänd som en jävla fiolsträng.
Eller är det tänderna som spökar. Blir ju inte förvånad för det är ju ILLA med dom. Tyvärr. Men snart, snart är det billigt (billigare) att gå till tandläkaren ju. Och DÅ ska jag ta tag i att fixa mina tänder. Dom tog grymt mycket skada när jag levde på bara treo och cigaretter i nästan 2 års tid. :/ FAN! Inte ens 30 och på väg att bli tandlös nära på. Jag som hade BRA tänder en gång i tiden.

*pekar* Men ni ser ju inte ändå. Jag gör, tyvärr. Har en stoooor hög med tvätt som vill bli vikt och inhängd/inlagd. Borde väl ta tag i det. Ska iaf fundera på det en stund. Så får vi se om den har försvunnit tills imorrn.
För imorrn tänker jag inte göra ett knop här hemma. Jobbar först 7:30-11:30 sen börjar jag vid 16 och jobbar till 21. *suckar* Vi lever på stenåldern som har såna där förbannade delade turer fortfarande (igen).

22:20

Back again!
Och nu tror ni jag har vikt tvätt och fixat och donat. Men nä.. Det har jag då rakt inte gjort! :) Hade väldiga planer på det och var tom på väg till tvätthögen när jag tydligen fick annat i tankarna för den ligger så fint kvar där.
MEN, jag har tränat minsann! Oj så duktig jag är. Jag har hoppat och studsat och ålat, och krupit, och töjt och tänjt. Ja in i det oändliga nästan på. Och jisses vad jobbigt det var. *pustar ut ordentligt*
Sen tog jag mig en välbehövlig dusch. Och här sitter jag nu. Och har ätit ett äpple. I stället för den vanliga negerbollsmeten. *berömmer mig själv*
Planen nu är ju att jag ska göra detta en gång om dagen. Får väl se hur det blir med det. Men det finns iaf en plan! Och planer är till för att följas. Hmmm...

Satt och kollade på Ellos efter en motionscykel med. Eftersom jag har mitt konto där och min ekonomi just nu inte tillåter att jag köper en utan att ta det på kontot. Hittade en men om man nu beställer den får man hämta den i Oskarshamn?? Och då kostar det 245:- EXTRA utöver frakten. För att hämta den där på plats hos DHL. Annars KAN dom köra hem den. Men då kostar det 440:- extra. Helt hutlöst ju!
Såååå... Jag kollade på www.blocket.se i stället. Och hittade en i Borgholm. Nära och bra då ju. :) Och dessutom vet jag vem personen är som säljer den. MEN, åter igen, jag har ju inga pengar. Just NU. Finns väl säkert nån jag kan låna av men jag hatar att låna pengar. Eller rättare sagt, jag hatar att vara skyldig pengar.

Nada på tv. *suckar* Vet inte alls vad jag ska hitta på. Oerhört tråkigt nu när jag inte kan spela bingo längre. Även om jag hade haft pengar så hade jag ju inte kunnat logga in hos Tiagirl eftersom jag tydligen lurat in henne i bingoträsket med. :/ Så nu spelar ju hon själv upp sin "pott" varje dag. Men det är ju tur iofs eftersom jag inte SKA.
Kanske skulle ta och ta tag i tvätten iaf... Så jag får det gjort nån gång. Är ju skönt att ha det färdigt på måndag när monstrena kommer. Så dom har rena kläder i garderoben iaf. :)
*går och gör*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0