Dagen som började fel...

men trots allt rättade till sig! Finns nog inget värre än att försova sig. Idag var det visserligen inte så illa eftersom jag inte skulle jobba. Det enda vi missade var ju Linus förskola. 8:15 börjar han. Jag vaknade vid 8:23. :/ Så han fick ledigt idag eftersom dom skulle iväg på utedag så fort dom började.

Som alltid när jag försover mig så har jag varit dödstrött hela dagen. *suckar* Blev inte riktigt människa förrän vi stack ner till stan runt 14. Varit på apotek och affären mittemot igen. Lovade ju barnen såna där, hmm vet inte vad dom heter, till deras nya skor. Såna där man kan sätta i hålen på foppatofflor. Nu fick dom 4 var och jag fick 2 nya till! :)

Sen vidare till (dyra) Ica och handlade lite. Jag tror barnen ÄTER tandkrämen här.. För den räcker inte speciellt länge tycker jag.
Väl hemma ringde jag om kissen. Men givetvis inget svar. När jag för en gångs skull är modig och ringer! *muttrar* Får väl försöka lite senare igen.

Nu har vi precis käkat tacos. Så hiskeligt gott det var! Har inte ätit det på säkert ett år eller nåt. Barnen är ute och leker. Och jag sitter här och ugglar.
Funderar på om jag ska ta tag i disken med en gång. Men orka! Det är ju så förbannat tråkigt att diska. Och speciellt när jag vet att det mest är massa bestick. :/ *avvaktar*

20:54

Sådär ja! Nu har jag varit duktig så det räcker för idag iaf.
Satt igång med disken eftersom jag visste att om jag inte gjorde det så fort jag tänkte tanken så hade det inte blivit av. Och när jag ändå diskade kunde jag ju gno av spisen ordentligt. Och kaklet vid spisen. Vilket åxå resulterade i att jag diskade spislocken och plockade bort knapparna? på spisen och diskade dom med. Vilket medförde att det såg väldigt tråkigt ut att det låg saker på bänken som inte alls skulle vara där, så nu är dom åxå borta!
Och när jag nu ändå hade trasan i händerna och dessutom var blöt så kunde jag ju lika gärna ta hand om vardagsrumsbordet som var lite stökigt det med. (Jag är en stökig människa som lägger saker ÖVERALLT, speciellt där dom inte ska vara). Så nu är det fint här inne med. Tv:n dammades av åxå. Fy vad den suger åt sig av massa skit.
Som om inte detta var nog. *s* Såååå, jodå, håll i hatten, så städade jag UNDER kyl och frys. Och diskade dom där skydden som sitter för där. :) Och när jag ändå gjorde det kom jag på att det är ju lika bra att dammsuga hela lägenheten och lika bra att moppa golvet med då. Så nu är det faktiskt något sånär fint här.

Och nu kom Tiagirl såg jag. Och hörde eftersom hon pinsamt måste tuta! *återkommer*
Glassbilen precis nu med?!! Den ska ju inte ens komma idag... :/

21:10

Sådär ja! Nu har jag fått mina böcker och MASSA blommor! Som nog får vänta med plantering tills imorrn. Har så ont i ryggen nu.

Den här tiden ringer man inte hem till nån om en kisse va?! Glömde ju helt bort det förut när jag hamnade i städtagen i stället. Men tänk om jag ringer imorrn och hon säger att den sista gick idag... *suck*
Eller kanske jag ska göra som jag gjorde sist och maila. Så slipper jag ju dessutom prata i telefon. :) *gör så*

Kommentarer
Postat av: Soffi

Åh vad gott. Jag som är så hungrig. Vi åt det jämt innan på alal våra "par"middagar, men nu är det ett bra tag sen...

2008-05-23 @ 20:25:22
URL: http://soffi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0