Godmorgon!

Eller nåt. Vaknade INNAN kl ringde idag. :/ Totalt meningslöst tycker jag. Men jag vill ju gärna ligga och snooza ett par ggr innan jag går upp. :)
Väckt barnen nu med. Lilleman är så lätt att ha att göra med på morgonen. Konstigt med tanke på hur sur han kan vara annars. Men honom räcker det med att gå in och glatt säga; -GODMORGON! så går han snabbt upp och skiner som en sol.
Storeman är värre. Han får man ju väcka ett par omgångar innan han vaknar ordentligt. Drar gärna täcket över huvudet och somnar om. Lite mer som jag kanske.

Dagen gick igår med. Hände väl inte alltför mycket här. Disk, tvätt, städ.. Typ. Var iaf duktig och vek ihop den där tråkiga tvätten jag samlat på hög i evigheter. Så skönt att bli av med det!
Barnen fick grilla igår iaf. Fast inte uppe vid slottet som det var sagt från början utan hemma hos grannen ist. Så jag hade det lugnt och skönt här på em.

Jobb ikväll. *suck* Och börjar vid hutlösa 7 imorrn. Tror iaf det. Eller kanske inte. Har ingen koll alls på det nya schemat. Onsdag blir jag iaf ledig hela dagen eftersom vi ska ha avslutning i skolan och sen gå ut och äta då. Ledig torsdag. Fredag jobbar jag åt U snäll som jag är. Fast det är ju mest för att jag ska slippa betala tillbaka hela skulden för Ikea! :D
Lördag och söndag blir det åxå jobb! Så jag vet ju vad jag ska göra denna veckan iaf.

Jaha... Nu är det väl dags att ge sig iväg snart då. Med Storeman. Åh vad jag längtar tills han kan ta sig till skolan själv! Fast då har jag ju det andra monstret att följa med i stället. För han är ju så förvirrad så han kommer jag aldrig våga släppa iväg ensam! :)

12:40

Home again! Hämtat Storeman. Som tydligen har bättre minne än mig enligt kommentaren jag fått. :) Inget minne av att han skulle hälsa där när han gick förbi på fredagarna.

Kollat igenom posten. Linus klasslistor kom idag. Han börjar ju SKOLAN, på riktigt i höst! Helt otroligt ju.

Är Citygross så billigt egentligen? Beror väl på vad man jämför med visserligen. Klart det är billigare än Ica här nere. Men allt är ju billigare än Ica. Men jag ska givetvis inte klaga på Ica. Det är ju faktiskt jag själv som väljer att handla där. :)
Tänkte ta en sväng till Citygross när jag och U ändå är i Kalmar nästa vecka ju. Om hon går med på det. Så jag kan handla upp mig på sånt där som alltid bör finnas hemma. Som just nu inte finns hemma. :/

Borde ha ringt läkaren igår om tabletter. Men inte då. Borde ringa idag med. Men nä... Får väl se om jag klarar mig utan dom tills på måndag när jag ändå ska in. Tror ju inte det men hoppas kan man ju.

Ska nog ta och slänga ihop lite lasagnette nu. Så barnen får nåt att äta innan det är dags att knalla bort till jobbet. Börjar inte förrän 15:30 visserligen men sen kommer ju pappaB och hämtar vid 16 och sen brukar dom ju äta hos honom. Men Lilleman är väl hungrig nu antar jag. Den andra har ju ätit på förskolan.

Lilleman somnade på golvet här förut, när vi lämnat Storeman. Vaknade med ett ryck efter typ 2 timmar och satte sig upp och sa; -Åh! Jag somnade nästan! *fnissar* NÄSTAN??? Han är rolig han. Precis som att inte jag hade märkt att han sovit lääääänge. :)

13:33

Maten i ugnen och dessutom har jag diskat! Så oerhört duktig så.
Nu ska jag sitta här och njuta en treo innan maten är färdig.

Eh, njuta?! Fel ordval när det finns två herrar här hemma som håller på att slå ihjäl varandra! Minst sagt! *grrr*

14:43

Mätt! Och astrött. Men nu kan man inte vila inte. Ska ju snart bege oss.
Funderade på att lägga mig ner en stund precis efter maten men det var nog tur jag inte gjorde det. För då hade jag knölsovit nu. Och det hade varit en mardröm med tanke på att jag nyss kom på att jag duschade i morse och inte plattad håret efter det. Hade varit just snyggt att komma bort till jobbet med håret 20 cm över huvudet! *fnissar* Men nu är det platt och fint igen.

Tråkig dag idag. Inte ens lite sol ju. Typiskt när det för en gångs skull inte blåser ute.
Men men... Kan lika gärna vara tråkväder hela veckan eftersom jag jobbar.
Bemanningspoolen ringde mig förut och frågade om jag kunde jobba extra på fredag eftersom jag var ledig. Liiite svårt att förklara för dom att jag minsann inte alls var ledig eftersom jag ska jobba "mörkt" åt U! :) Men jag sa bara att nä, tyvärr så kan jag inte just den dagen. :) Men hör gärna av er nån annan gång!

Nähä... Är väl dags att stänga av här nu. Och bege sig så smått.

23:23

Hemma. Barnfri. Trött. Ont i ryggen. Och borde gå och lägga mig snart. Ska ju upp straxt efter 6 nån gång. Eller tja, typ kvart i 7 så jag får stressa lite! :)

Jodå, det går så jättebra att vara på jobbet och jobba utan att jag jobbar. Ingen kommer märka det. På fredag då. :) *hoppas* Har aldrig varit några problem innan med sånt iaf. Fast det skulle vara just snyggt om fel person kom på det. Då åker man väl dit så det smäller. Men och! Jag blir ju av med min Ikeaskuld ju. Och dessutom fyller ju U år så det är klart man ställer upp. Fast det kommer kosta henne med tanke på att jag förlorade 8 timmars fyllnad nu! *räknar* 696:- efter skatt. *fnissar* Fast hon kanske ska vara glad att jag inte har jobbat som kanin i massa år för då hade jag nog haft ännu bättre lön! *asg*

Kallt på Citygross? Och dyrt? Bättre jag håller mig hemma ju. Men jag vill ju gärna in och titta lite. Och jag tänkte ju mest handla lite basvaror. Typ pasta och såna grejer. Och det är väl inte så dyrt? Sa till U att jag behövde köpa en BAL med dasspapper åxå men inte fick jag det.. Sånt köper man inte i Kalmar utan det fick jag köpa här och ta hem på cykeln?!!! *muttrar* Jag som knappt får hem det jag handlar för en vecka på cykel. Hur ska det då se ut om jag kommer med en stor bal dasspapper på pakethållaren med! *skäms* Nä tack! Det får hon allt lasta in i bilen på måndag. Vare sig hon vill eller inte. Lätt att vara kaxig när man aldrig behöver cykla och handla! *muttrar* :)

Men suck... Nu är jag ju pigg igen... Konstigt.

Har lyckats (tror jag) att få pappaB att ta barnen antingen midsommarafton eller midsommardagen i år. Annars blir det mitt fjärde år på raken som jag har barnen. Inte för att det är såååå viktigt men jag tycker att det hör till att gå ut en sväng och festa lite då. Faktiskt. Nu är det inte bara det som gör att jag tycker att han ska ha barnen. Utan eftersom det är så viktigt med varannan jul så tycker jag att det kan vara kul för dom att fira midsommar med sin pappa nån gång åxå. För jag är ju inte den personen som typ går och dansar runt midsommarstången med dom. Det är mer hans grej. Han är en sån där riktig pappa. Vilket jag är väldigt glad för. Även om jag har mina klagomål på vissa saker! :)
Han skulle iaf kolla vilken dag han kunde ta dom eftersom han själv jobbar då. Men det gör ju jag med. Och jag måste minsann ta med mig barnen på midsommarafton till jobbet eftersom det inte heller då finns nån barnomsorg. Och en sån dag tar jag ju aldrig i hela h*vete semester när man äntligen får lite (82:-/tim) extra betalt. Vi har det bra vi kommunalare! *suckar*

Anna, Anna! Det finns ju MASSA fina rosa kläder med döskallar! :) Får man köpa sånt??? :) Ja, inte till mig då.. Utan till bebis givetvis! *fnissar*

Nähä... Fortsätter väl lite med min inköpslista till Kalmarresan. Får ju min feta lön om 12 min!

Natti!



Kommentarer
Postat av: Soffi

Träffade storeman idag på skolan, jisses vad "vuxen" han är. Förklarade glatt att han/ni försov er i fredags så han inte kunde vinka när han gick förbi hemma hos oss :)

2008-05-26 @ 10:19:36
Postat av: Ullis

Hahahahah!!!!Gud va kul att N "nästan somnade"...



Vi ses ju ikväll....

2008-05-26 @ 17:54:49
Postat av: Tiagirl

Öh...hur ska du kunna va på jobbet om inget vet att du är där?



Nä...citygross är inte billigt. Verkligen inte. Ska du gå in där så klä på dig, det är fan svinkallt där inne!!!!!!

2008-05-26 @ 22:05:02
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Anna

Såklart man får!! =)

2008-05-28 @ 12:11:40
Postat av: Camilla

Tycker det är konstig och otäck historia.

Men enligt "barran" var det var det ju bara en myt...

Men nån stans måste den ju börja, och så blir det förvrängt från var man har hört den.

Hmm....

2008-05-28 @ 17:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0