Gokväller!

Ännu en dag att stryka i almanackan. Och i mitt liv. Fan vad fort tiden går egentligen. Jag är snart *ryser* 30 och jag minns ju när jag tyckte att alla som var 30 var gamla tanter! Nu är jag där, men inte är jag nån gammal tant inte. Sådetså! Förmodligen är jag nåt undantagsfall som aldrig kommer bli tant. :)

Vad  har hänt idag då? Nada tror jag. Inget vettigt gjort på en hel dag. Som vanligt. Lilleman fick ju vara hemma idag med eftersom han fortfarande hostar så förbannat och dessutom har väldigt ont (bara när man tittar på honom) i foten. Men idag har han iaf varit på bättre humör än igår. Han har tom pratat med mig frivilligt!
Vi stannar nog hemma imorrn med. Eller vi GÖR det. För att vara på den säkra sidan. Onödigt att släpa iväg han till dagis en hel dag när han inte är riktigt kry ju. Men jag hade ju föredragit att jobba faktiskt. Både för pengarnas och min skull. Tycker inte alls om att gå hemma hela dagarna.

Har precis legat i badet en stund. Filat fötterna, målat tånaglar, smörjt in mig, bytt lakan i sängen... Ska bli såååå skönt att lägga sig snart! *längtar*
Skulle ju kolla Insider men det har jag precis förträngt för jag började med massa annat. Vattnat blommor o vikt tvätt mm.
Väntar på att kisse ska komma hem. Men han har ju fått vårkänslor så han dyker väl inte upp inatt heller. 3:dje natten ute. Men han kommer hem en sväng på dagarna iaf. Käkar och sover lite. Liiite nervös att han ska försvinna från mig. Då kommer jag få f*n av Tiagirl. Eftersom jag bara fick han om jag var rädd om honom! Men det äääär jag ju! Jag kan ju inte hjälpa att han springer iväg. Som mina katter verkar ha för vana att göra. :/

Bakat massa idag igen. Inte klokt vad jag bakar hela tiden. Synd bara att jag äter lika mycket! Barnen är såååå  imponerade av mitt bakande. Linus; -Vad gör du mamma?  Bakar du IGEN? Du bakar ju ALDRIG annars! :D
Och det kan ju stämma. Kan inte minnas att jag bakat nåt dom sista åren om man inte räknar barnens tårtor när dom fyller år. Men nu jävlar bakas det. Dagligen nästan. Som sagt, lite för mycket.
Lagar RIKTIG mat åxå. Har tyvärr varit dåligt med det sista tiden annars. Pga hur jag mått. Men nu ska det bli ändring på allt här. Hoppas jag.

Sjukt spelsugen nu! Har ju inte fått spela nåt på flera dagar. Och på svenskaspel kan jag ju inte spela förrän den 1/6! *katastrof* MEN! Jag vet ju att det är bra. Att det är det bästa jag gjort när jag satte den där gränsen. Jag har ju för f*n spelat bort ALLA mina sparade pengar jag hade. Och det var en hel del tyvärr. Nu får jag helt enkelt börja om från början. Och det känns inte kul men man lär sig ju av sina misstag.
Likaså med treona ju. Var sååå duktig och slutade tvärt. Och det gick ju bra. Ett par veckor. Sen var jag och köpte ett rör men nöjde mig med det och höll uppe ett par veckor till. Fortsatte så ett tag men nu sista tiden har jag ju knaprat precis som innan jag slutade. Men idag när jag var på väg till apoteket så bestämde jag minsann att NÄHÄ, inga treo IDAG iaf. Och det klarade jag ju. Även om det just nu känns som att jag skulle kunna döda för en. :/
Men jag har ju inte råd att vara spelmissbrukare, rökare och treomissbrukare. Det funkar inte med min "feta" lön!
Jaja... Nån gång kanske jag börjar mitt bättre liv! Den som lever får se.

Sova kanske? Är för en gångs skull inte trött. Inte ens lite. Men jag somnade ju på soffan en timme förut.
Får väl lägga mig och läsa en stund så kanske tröttheten kommer. Ska ju upp relativt tidigt imorrn. Tidigt för nån som inte tycker om att gå upp förrän 10 helst iaf.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0