IRRITERAD!



Undrar om jag ska behöva se ut såhär resten av livet! Nu har jag varit hos min husläkare 2 ggr med dom förbannade utslagen. Som kommer lite när dom känner för det. Vissa dagar har jag inga alls. Nästa dag finns dom i hundratals, i varierande storlekar. Allt från 5mm till 10cm i diameter!
Jag har fått betnovatkräm att smörja med. Har fått cetirizin (allergitablett) att ta på morgonen och tavegyl (åxå allergitablett) att ta på kvällen. Inget hjälper. Det enda som hjälpt var mina betapred som jag skulle äta i 5 dagar.. Hade inte ett endaste litet utslag nånstans då. Men i förrgår tog jag dom sista o idag ser jag för JÄVLIG ut!
Och vad är läkarens förklaring då? Jo, det KAN bero på mina "må-bra-tabletter" (Sertralin) som jag började äta i februari. För det var ju då alla utslag började. Nu har jag ju slutat med dom men det blir bara värre ändå. Eller kan det bero på psykisk stress. Men jag måste ju säga att det är väldigt konstigt att den där psykiska stressen då alltid dyker upp på natten när jag sover! För det är ju på morgonen när jag vaknar som det är som värst!
Jag vill inte se ut såhär längre! Ser ju ut som nån pestsmittad från planeten mars eller nåt.
Och så säger läkaren att jag kan ha det såhär i flera år????? Men hallå! Är det konstigt om man blir stressad när han säger så.
NÄ! Imorrn ska jag ringa o be om en tid hos läkaren igen! Och nu får han banne mig se till att kolla upp EXAKT VAD det är. För snart är det sommar och jag tänker då inte gå runt o se ut såhär.



Jaha! Sådär *pekar uppåt* såg jag ut i morse när jag vaknade. När jag kom till jobbet kl 13 hade jag väl dubbelt så mycket prickar/utslag. Så DOM , jobbarpolarna, ringde till mottagningen här och skickade upp mig akut. Då hade jag ju även fått utslag uppe runt ögonen, på öronen och på läpparna. Och där sitter det aldrig nåt annars.
Och vad tror ni vi kom fram till då? Jodå! Mycket riktigt. Allergi eller psykisk stress. Ja men för VAD??????
Läkaren jag träffade idag tyckte väl att det kanske kunde bero på mina treo som jag äter. Men det verkar konstigt då utslagen kom när jag hade slutat med treo. Att jag sen började igen borde ju då inte ha nån inverkan eftersom utslagen redan fanns då. Fick iaf en dos på 10 betapred idag och ska fortsätta med 4 om dagen i en vecka nu. Sen får jag inte äta dom mer. :/ Tyvärr, eftersom dom verkar vara det enda som funkar mot det här konstiga.
Imorrn ska jag nog iaf ta och ringa in till hud i Kalmar och se om jag kan få komma dit så dom får titta på det. För som sagt, jag tänker då aldrig i hela helvete gå runt och se ut såhär längre! Och mottagningen i Borgholm är det ju inte lönt att kasta mer pengar på.

Kl är snart 23. Borde gå och lägga mig då jag ska upp tidigt och jobba imorrn igen. Slutar kl 14 och då ska jag iväg och handla mat för veckan. Har minsann suttit och gjort en liten matsedel för veckan som kommer. Mycket billigare att handla för hela veckan har jag upptäckt. Slinker så gärna ner massa onödigt gott när jag handlar varje dag.
Måste komma ihåg att hämta ut mina tabletter igen då. Och köpa treo med! Som jag slutat med, egentligen.
Sen kommer barnen hem! Eller, jag får hämta dom på dagis och fritids. Runt 16-snåret. Sen blir det väl en vecka med fullt ös igen! Slagsmål från morgon till kväll. Det är tur man älskar dom! ♥

Senare sen imorrn hoppas jag att Amie  har tid att klippa mig! *håller tummarna* Jag vill ju såååå gärna klippa av mig allt nu. Och gör jag det inte genast kommer jag ångra mig. Igår var jag nära att bara samla allt i 2 tofsar och bara klippa rätt av för att jag inte skulle kunna ändra mig sen.. :) Tur jag inte gjorde det iaf.

Jaja... Föra över pengar och sen blir det sängen och en av böckerna som jag inte läst. Den jag trodde jag inte läst som jag började på igår, HADE jag ju läst! *grrr*

Natti natti!



 


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Åh fy fan.... SÅ illa trodde jag inte det var. Jag tycker nog du ska försöka få en annan läkare... :/
Vad står det i FASS då? Om bölderna står med där som biverkning måste det ju gå att söka vidare på hur andra löst det.

2008-05-04 @ 11:53:21
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Jag har en trumpet som jag inte vet vad det är för färg på...den blommade aldrig förra året har jag för mig, gissar att den är rosa. Annars är den nog vit. Är det nån annan färg ska jag ha tillbaks den! ;)

2008-05-04 @ 11:54:43
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Amie

Hihi du hade ju redan länkat mig, Han inte suttit vid datan på hela helgen, men nu e jag lagom trött o uppdaterad.. Tack för senast, jag blev apfull o hade kalaskul.. *s* Kram kram

2008-05-04 @ 22:21:33
Postat av: Soffi

Åh hej hej. Du med? :) Du borde nog blivit skickad till hud i kalmar på en gång, värdelösa här uppe jö.

2008-05-05 @ 07:57:11
URL: http://www.soffi82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0