Morgon 15/5

Uppe! :) Trots att jag inte sovit speciellt mycket inatt.
Väntar på att Vc ska ringa mig (om ca 5 min).
Vilket spring det är där uppe på mig nu för tiden. Känns som att jag är där flera ggr i veckan ju. :/ Jag som ALDRIG varit där innan knappt. *värre än hypokondriska tanter snart* :D
Men! Jag orkar verkligen inte ha det såhär längre. Det måste ju finnas NÅT för att iaf lindra symptomen? Eller måste man verkligen se ut som en stor böldpestsmittad i flera år?! Hemska tanke! Då får dom allt se till att sjukskriva mig isf. För jag visar inte upp mig bland folk när utslagen sitter i ansiktet med.

Kommentarer från Tiagirl! Nä, det finns inte en människa som har den här blomman. Inte hos oss iaf. Har kollat och letat och frågat. Men jag såg länken från tradera så nu har jag lagt bud på en där! *tack*
Och nä, jag orkar inte ringa in till hud. Kostar för mycket just nu att åka in dit. Men han ska banne mig få fixa en remiss idag ifall han inte gör nåt som funkar för mig. Och dessutom måste jag ju ha betapred utskrivet så jag kan hämta dom där 10 som jag nu är "skyldig" sköterskorna! *muttrar lite* :)

Hmm, ingen som ringer? 5 min för sent! Dom kände väl igen mitt telefonnummer kanske! :D

Sommar är det nog nu va? Kossorna råmar från Kungsgården, solen skiner (inte just idag), flugorna är som tokiga här! Snuskiga djur! En stor nackdel med att bo i stan men ändå nästan bredvid en stor ladugård! Annars trivs jag ju bra här. Men som sagt, ja uppskattar inte flugor. Och speciellt inte när dom sitter och bajsar på min skärm. Skärpning!

Häromkvällen när jag skulle lägga mig förresten, skulle bara rätta till lakanet lite och sen lägga mig ner. Flyttade bort Kisse som låg på sängen och fick se nåt STORT (typ 1/2 cm iaf) som satt på väggen. Ja jäklar, en snuskig, fet fästing! *kräks* Den har väl suttit på Kisse och var väl kanske mätt och belåten eller nåt. Men han har då inte i min säng att göra. Eller i närheten av sängen. Finns det nåt djur som jag hatar så är det fästingar. Så vidriga små kryp. Fyller dom verkligen någon funktion här i världen? Har svårt att tro det.
Finns ett djur till som jag har grymt svårt för. "Likmaskar"... Förr om åren var det alltid precis fullt av dom i vårat soprum här. Minns när Tiagirl åxå bodde här och vi skulle gå ut med hundarna en kväll och passade på att kasta sopor samtidigt. :) Jag stod  utanför och hon började skrika som om hon hade hittat ett lik i soptunnan, MINST! Jag fattade ingenting, som vanligt. Och hon skrek; Ser du inte? Ser du inte? Dom är ju överallt! Tittade mig omkring och efter en lång stund så såg jag tusentals små äckliga maskar/larver som kröp i hela soprummet och dessutom utanför på asfalten på väg mot lampan?!! Sen kastade jag inte sopor längre. Det fick min sambo på den tiden göra!
Nu har jag ju inte längre nåt att välja på utan får helt enkelt kasta mina sopor själv. Men jag har ju inte sett några såna läskiga djur på ett par år heller. Vaktis är väl duktigare på att rengöra soptunnorna nu för tiden kanske.

Nähä? Nu är det 21 min sen dom skulle ringa. *irriterad* Jaja... Bara strunta i den här stackars flickan som ser ut som en panda i ansiktet! Pandor är visserligen rätt söta djur men inte så pass att jag vill se ut som en.

NU ringde dom. En halvtimme försent, BARA. Ska upp kl 14:40. Till dr Andreas?! Min hade ju inte tid. Jaja. Det får väl gå då.

9:31

Nu blev jag väl allt imponerad av Fk. Var ju hemma för vab förra veckan och IDAG fick jag mina pengar?!! Vad har hänt med dom? Sist fick jag ju vänta TVÅ månader på mina pengar... Jaha, det är väl bara att tacka och bocka då! :)
Bäst jag loggar in och kollar om dom hunnit dra pengar från lönen då. Den historien är ju inte alls lika kul.


16:16

Yippie! Min telefon har kommit! Fick visserligen ingen lapp i lådan idag men ringde till Ica nu och det går såååå bra att hämta ut den med hjälp av kollinumret! *hoppar och studsar* Så fånig... Men det är så kul med ny telefon ju.

Varit på Vc nu. Nyss. Fortsätter min Betapredbahandling tills jag får en remiss från hud i Kalmar nu. Och förhoppningsvis skulle dom skynda på det eftersom man då inte får äta kortison längre perioder.
Vet iaf varför jag är uppe och studsar om nätterna nu då. Beror tydligen på kortisonet det. Man blir lite överaktiv av det och kan ofta inte sova.
Men samtidigt är jag ju såååå trött på kvällarna. Och det beror på Tavegylen. :) Som jag för övrigt fick äta 6 st om dagen nu om jag ville och kände att jag behövde. Eller om jag kunde då. Eftersom man blir väldigt trött av dom.
Känns skönt nu att veta att det kommer hända nåt inom en snar framtid iaf. Så kanske man kan få en behandling som funkar, som inte innehåller kortison. Kortison var inte alls bra sa Dr Andreas. Förstör väldigt mycket inne i organen. Och huden. Mm mm mm... :/
10:- kvar tills jag får frikort kom vi fram till idag åxå. Herregud! Jag springer verkligen där ofta. Har bara haft frikort en gång innan och det var ju i samband med min knäskada, då jag var på ortopeden typ var och varannan dag. Och så sjukgymnastbesök på det. Då var det inte svårt att komma upp i 900:- inte. Inte blev jag bra i knät heller. Men det är ju en annan historia.

Kl 18 är det fackligt möte. JAG (tro det eller ej, :D) ska gå dit. Det hjälper ju liksom inte att sitta på jobbet och gnälla. Man måste ju VISA sig, höras. Och nu har den här kommunen gått liiiiite väl långt med alla sina sparkrav och skit. Dom ska tydligen se till att vi (personalen som känner och jobbar med dom äldre, som bryr sig, som vet, som kan) ska gå under!
Enligt rykten, som man givetvis inte ska lyssna såååå noga på, så hade socialchefen och äldreomsorgschefen igår på ett möte när personalen ansåg att dom hade för lite personal i förhållande till det dom gör (typ), att dom inte orkar längre, sagt att då gick det bra att söka jobb i Kalmar då för här behövdes dom inte eftersom det fanns sååå många 3-åringar som behövde fast jobb. Hur F*N kan man ens säga så? Tycker nog att dom borde vara lite mer rädda om sin personal.
Det senaste inom vården är att dom boende ska "packas tätt" som det så fint heter. Packas tätt????? Va??? Vad är dom äldre värda egentligen? Inget? Inte i den här kommunen iaf. Jag hoppas verkligen att jag aldrig blir så pass sjuk när jag blir gammal att jag måste in på ett boende. För med tanke på hur det ser ut nu så vågar jag inte ens i tanken skena iväg och tänka på hur det är när jag (som är såååå ung) blir gammal.
NÄHÄ! Lägg pengarna på vården och på skolorna. Plocka bort alla småchefer som finns. Chefer på chefer på chefer... Vad fan kostar inte det??!!!!
Och som fd socialchefen. Slutar man som sån chef, VARFÖR i hela friden får man behålla sin chefslön?! När man jobbar med nåt helt annat som inte ens är i närheten av att vara socialchef.
Kan jag få behålla min månadslön även om jag står och säljer glass i sommar tro? Det hade varit värt 18 000:- i mån att få sälja glass. Jobba som jag gör, är värt fan så mycket mer. Det är visserligen min åsikt. Och många andras med mig.
Att ta hand om äldre människor, deras sista år i livet är mindre värt än att snickra hus, klippa biljetter på tåg, reparera bilar mm mm?!! *skäms för Sverige*

Usch! Nu blev jag irriterad! Tur jag ska på mötet snart då.. Medans jag är uppeldad! Är ju inte rödhårig för skojs skull. :)

16:52

Fick ett konstigt brev i lådan idag förresten. Tydligen har vi nån vattenläcka här i området. Inget jag märkt av. Men nu ska B-holms Energi HANDGRIPLIGEN (står så) ta sig an att täta läckan. Dom TROR att läckan finns under en blomkruka? *fnissar* Eller det är deras KVALIFICERADE gissning.
Men det konstiga är att dom ska börja med det här nu (tror jag) torsdag eller fredag. Men på TVÅ ställen på pappret står det vecka 820???? Va? har dom startat en helt ny kalender from i år? Och jag har missat det?? *fnissar*
När dom nu gör det här (HANDGRIPLIGEN *asg*) så ska dom stänga av värmen för mig. Jaja.. Det kan jag gå med på. MEN det beräknas ju inte vara färdigt förrän i midsommarveckan?! Hallå! Jag kanske inte duschar varje dag alltid. Men nog känner jag att jag skulle vilja duscha lite oftare än så va. Inte tänker jag gå utan varmvatten i över en månad. Det kan dom glömma! Och för delen är jag faktiskt frusen av mig så jag vill nog allt ha lite värme i min lägenhet med för den delen.

Kommentarer
Postat av: Lorei

Vad har du köpt för telefon? Vart? Kostar? Jag behöver ny telefon och det SNABBT för min håller på att lägga av...

2008-05-16 @ 11:50:03
URL: http://lorei71.blogspot.com/
Postat av: Tiagirl

Va fasen ....det här har jag inte sett öht ang borgholms energi... Får nog ta och GÅ HIT varje dag så jag inte missar något. Dina uppdateringar kommer ju inte med alls i mitt bloglines. sur

2008-05-21 @ 23:49:12
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0