Morning!

Åh vad jag har sovit gott inatt! Fram tills klockan 3 iaf! Då var jag uppe och stutsade en liten stund. Rökte och läste och drack vatten. Släppte in katten med! Måste försöka ändra på hans vanor. Han kan ju inte komma och gå som HAN vill. På dagarna är väl en sak om han springer ut och in hela tiden. Men han behöver ju inte komma hem mitt i nätterna.

Jaha ja... Hemma idag med som sagt. Han hostar ju massa fortfarande så fort han anstränger sig lite. Men på måndag ska han minsann till dagis igen. För då SKA jag jobba.
Har "jobbat" lite hemifrån idag visserligen. Så jag känner att jag gör lite nytta iaf. Ringde chefen om mitt turbyte på måndag gått igenom så jag inte dyker upp kl 13 i stället för 7:30. Och jodå, det var ok. Sen fick jag lite mer att göra. Har ju gjort ett såååå fint liggande 6-veckorsschema. Som chefen ville ha av mig. MEN, jobbets datorer är ju från 1800-talet och hon kan tydligen inte öppna det dokumentet från mig. Så hon hade pratat med IT-avd och enligt dom GÅR det INTE att uppgradera! Eller man FÅR inte. (Konstigt med tanke på att jag själv uppgraderade på jobbdatorn och det gick alldeles utmärkt)! Jag fick iaf ringa ner till IT och prata med dom. Eller dom fick ringa mig till slut eftersom jag inte kunde ringa?! Mycket konstigt. Så nu har jag fixat en ny kopia till henne som funkar på segdatorerna.
Samtidigt passade jag på att skriva om bemanningslistorna som jag fått i uppgift att sköta! Himla kul...

Solen skiner! Så underbart väder det är! Lilleman sitter och tittar på film. Märks att han inte är riktigt kry för annars hade han ju inte suttit still där inne. Storeman är på förskolan och bildar sig! :) Eller borde bilda sig. När man frågar vad han gjort om dagarna säger han ju bara; -Ingenting. Mycket konstigt för på min tid i skolan fick man minsann göra saker. :) Förmodligen gör dom åxå det. Men det är väl inte så viktigt enligt honom.
Han verkar ha läshuvud iaf pojken. Och vill vädligt gärna lära sig så mycket som möjligt. Ligger hela kvällarna och läser och läser och läser. Med jämna mellanrum kommer han ut till mig och berättar att han minsann läst det och det. Och sen visar han sidan i boken och börjar läsa IGEN för att jag ska tro på att han verkligen kan läsa. Vilket jag givetvis gör.

Nähä! Går och tittar om jag hittar nåt vettigt att göra i stället för att sitta här och uggla!

Ha en bra dag i solen gott folk.

12:33

Varit och hämtat Storeman på förskolan nu. Och eftersom jag var så duktig och inte köpte treo igår passade jag på att unna mig det idag. :/
Men men... Iaf så har dom minsann ny design på treorören! Så fina! :) Då kan det ju vara värt deras prishöjning från 39:50 till hutlösa 41:50. Tror bestämt att för länge sen, när jag började äta treo lite smått så kostade ett rör straxt under 20:- Har nåt svagt minne av 17:50 iaf. Kanske tur dom inte kostar så idag för då hade jag nog knaprat 2 rör om dagen! :-D

Fick mina kort från FujiDirekt idag med. Attans vad fort dom skickar ut dom. Tror jag beställde i tisdags? Eller onsdags kanske. Mycket bra bilder blir det. Så imponerad av dom. Alla bilder blir så klara och fina ju. Om man jämför med den tiden innan det fanns digitalkamera. För inte var bilderna så fina då. Och billigt är det att framkalla med. TROTS att jag gjorde fel. Skulle ju få 100 bilder gratis men när jag var färdig med beställning och allt såg jag att det bara gällde en helt annan strl på bilder än vad jag valt. *muttrar lite* Bilder i strl 11x?? Har jag aldrig hört talas om. Mina bilder SKA vara 10x15 som dom ALLTID varit. *tycker* Men hur eller hur gick ju bara 100 bilder på 104:- med frakt. Så det kan jag ju stå ut med.
Fast då borde jag ju kunna utnyttja det där erbjudandet igen?! Eller igen o igen... Jag gjorde ju det tydligen inte.
Får väl testa sen... Har ju en del kvar att framkalla med tanke på att jag inte gjort det sen -03 eller nåt.

 Kisse!

Var ju smart idag och kom på att jag äntligen skulle gå in och beställa tid för kapning av kulor på Kisse. Börjar bli dags för det då jag märker att han stannar borta längre perioder och dessutom kommer hem och är rätt tufsig ibland. Alltså slåss han! har minsann sett när han försvarar sitt "konstiga" revir han har här bakom i skogen!
Iaf, jag kom på det när vi var på väg till apoteket och svängde snabbt över till vetirinärstationen. Men nähä?! Dom hade minsann flyttat! Och det visste jag väl egentligen. Att dom iaf skulle. Men det var lite snopet när jag stod där utanför dörren och det inte fanns nån där! :) Får väl ringa till dom nån dag och beställa en tid i stället.
Kisse har förresten bytt namn. Han heter helt enkelt Kisse nu! :)

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Ja...han ska INTE springa bort! Han är ju den enda jag vet ju va han är av min lilla odling! :)
Och annonsen, maila och fråga om fler bilder!

Jag har då inte sett några nya rör?! Fick ett vanligt nu när jag köpte.

2008-05-09 @ 19:11:45
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0