Natten till den 15/5

är det nu... Det är ju redan den 15:e eftersom klockan är över tolv.

ÄNTLIGEN! Har suttit i telefon hit och dit sen kl 22 igår kväll. För att få 10 ynkliga Betapred! *muttrar*
Började ju få lite utslag igår på dagen. Innan trippen till Ikea. Men inte så värst farligt inte. Men kvällen blev värre och värre och värre. Smart som jag är tänkte jag att det kan ju inte vara så svårt att få hämta några tabletter på jobbet om jag bara pratar med sköterskan där. Men se det gick ju inte för sig eftersom det var en ny sköterska. Som inte alls känner mig för den delen. Så efter att ha pratat med honom fick jag ringa till sjukvårdsupplysningen som i sin tur pratade med en läkare. Men innan jag kom FRAM! Knappra hit och dit och koppla samtal till höger och vänster... Höll på att bli tokig! Till slut ringde iaf läkaren till Ssk Peter här nere och sa att det var helt ok att ge mig 10 tabl. Så nu har jag varit ute och cyklat en sväng för att hämta dom. Det "bästa" var väl bara när han frågade om han fick fråga mig en sak. Javisst sa jag. Då bad han mig att jag imorrn efter att ha varit på Vc (IGEN) att lämna tillbaka mina 10 Betapred! Snacka om snål kommun. Eller nä, dom går nog under Landstinget kanske?!! Jaja... Dom ska iaf få tillbaka sina tabletter dom snåla rackarna!
SOOOOOM jag ser ut. *skäms massor* Precis svullen hela jag... Ser ut som att jag skulle blivit biten av världens giftigaste orm minst sagt... :/ Tom svullen runt hela ögonen nu. *suck* Men nu lägger det sig väl med pillerna.
Men imorrn blir det till att ringa Vc så fort jag går upp. Och jag tänker banne mig kräva att dom gör nåt åt det här genast! Nu har jag ju ätit mina allergitabletter lääääänge och det hjälper ju inte ens lite. För så fort betapreden är slut så kommer ju utslagen tillbaka?!?!!! Måste ju finnas NÅT annat att ge mig då? Ta prover? Vad som helst! Jag vill inte se ut som nåt missfoster. :(

Jaha ja... Var ju på Ikea "idag" då... 641:- fattigare. Men men... Kul var det! *vill åka igen* Vad köpte jag då?! Typ massa onödigt. Men inte bara.

  • värmeljus
  • ljusfat
  • gosedjur
  • lampa till Noah
  • glödlampor
  • rosa toaborste
  • vita handdukar
  • ramar
  • leksaksbackar m. lock (svarta)
  • rivjärn med förvaringsburk
  • lådknoppar

Jag vill ha ett ROSA vardagsrum! Såg en sån fiiiiin rosa soffa där inne idag! Jag vill ha massa rosa! Allt rosa! :)
Men det kostar ju att byta ut allt... Även om Ikea är billigt.

*kliar*

Blev ingen Misse inte... Såg idag att annonsen var borta. Men jag tycker allt att hon kunde svarat på mailet och sagt att dom inte fanns kvar... Men men... Letat efter ny misse idag men hittade ingen i närheten här tyvärr. Inte nån under flera tusen pengar iaf. Får väl hålla koll varje dag nu. För jag vill nog faktiskt gärna ha en till.

Hann inte med Blomsterlandet idag när vi var i Kalmar. Skulle ju kolla om en "sån där" blomma. Ringde Tiagirl när jag såg att hon minsann skulle till nån handdelsträdgård i Kalmar. Men hon hittade ingen hon heller. Jag får nog helt enkelt gå ner till blomsteraffären här och se om dom har nån sån dyr rackare. Annars kan dom väl beställa hem en till mig.

Nähä... Undrar om svullna jag ska ta och krypa ner i sängen kanske... Får väl gå upp rätt tidigt imorrn om jag ska lyckas få en tid på Vc.
Imorrn kommer nog min nya telefon förresten! :) Fick mail idag om att dom skickat den iaf. *hoppas*

Natti!


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Nu fick jag att du uppdaterat...du kanske precis hade gjort det när jag skrev iofs!

Nä, det kan du ju inte gjort, det var väl förrgårs inlägg. förrvirad

Fick du inte länken på tradera? Tanterna på Maxi sa att såna hade varenda tandläkare. Så det är väl bara att kolla hur många tandläkare det finns i borgholm och så smyga in! ;)

Det måste ju finnas jättemånga på ditt jobb som har såna? Alla äldre som jobbar? Alla som BOR där? Se dig omkring! :)

2008-05-15 @ 08:15:06
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Märkligt...nu behövde jag inte bekräfta med nån kod när jag skickade inlägget?!



Skulle du inte ringa till Kalmar nästa gång du fick utslagen??? För det där låter ju helt bedrövligt. Om inte annat så får du bli sjukskriven för psykiskt lidande!

2008-05-15 @ 08:16:26
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0