Nyklippt!

Äntligen! Men nu när jag plattat och fixat till det känns det nog som att jag kan tänka mig liiiite kortare minsann. Lite för långt på sidorna tror jag. :)
Bilder får vänta. Tills imorrn eller så. Tack för klippningen Amie!

Jobbat till 14 idag då. Passade på att gå ut och gå med en "gamling" ner på stan så kunde jag uträtta mina egna ärenden på apoteket. *fy skäms* Men hon var ju glad att få komma ner på stan i det underbara vädret givetvis.
Funderar på om ALLA blir sjuka och måste ha medicin på måndagar. Var ju TIO nummer före mig när jag kom dit. På apoteket, i lilla borgholm?! Och (tyvärr) är väl inte personalen där kända för att lägga på ett kol inte. *muttrar lite*
Fick iaf min medicin så jag är fläckfri även idag. :)

Efter jobbet cyklade jag som sagt och handlade för veckan med barnen hemma nu. Så skönt att ha allt hemma så man slipper fara iväg en gång om dagen sen. MEN, det är då inte lätt att "storhandla" och få med sig alla varor hem med en cykel. En stor kasse på vardera handtag på cykeln. Pakethållaren fullastad. Och dessutom den största glass som finns i handen. :D Men hem kom jag iaf. Om än väldigt vingligt hela vägen.

Vid 16 typ, var jag iväg och hämtade L på fritids. Och sen N på dagis. Nya fina jackor hade dom fått av pappsen sin. *tackar och bockar och är glad för att han förstår att jag är en fattig mamma*
N var lite hängig när vi kom hem. Feber och hosta. Men sen när vi cyklade till A var han piggare igen. Ända tills vi kom hem. *suck* Sur, febrig, hostig, irriterad... Och vilket underbart humör han är på då. Han sa nåt om ont i örat o jag sa att han kanske hade fått öroninflammation. Då FRÄSTE han att han hade ju minsann ramlat (förra veckan)! Och huuuuur skulle jag kunna veta det då! *mummel, mutter* Hoppas han är pigg och glad imorrn när vi är lediga hela dagen.

Nu är jag aptrött! Tror jag ska lägga mig och försöka läsa lite och sen sova. Ska ju trots allt upp ganska tidigt och lämna L på förskolan. VARFÖR berättade inte folk sånt för mig innan jag skaffade barn? Alltså, att man måste gå upp tidigt även på lediga dagar för att barnen minsann inte är lediga. Har ju inte haft en tanke på att mina barn liksom ska börja skolan och så. Bor visserligen 5 minuters cykelväg från skolan men man tycker väl att det kunde finnas en skolbuss som går inom staden så trötta mammor som jag slipper cykla iväg o lämna sina barn så hutlöst tidigt? Eller dom kanske tom skulle kunna börja med skola på kvällstid?! *mailar kommunen* :D

 Febrig liten N!

 Piggare L!

 Lite för långt va? :)

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Soffi

Försvinner dem bara sådär poff när du tar den där andra medicinen?? Snyggt med håret!!

2008-05-06 @ 07:33:44
URL: http://www.soffi82.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Det finns INGEN snabb apotekspersonal...
För några månader sen hade dom någon slags utvärdering om vad man tyckte om Apoteket...hehe... Tyvärr så var fråga hur jag upplevde just DETTA besöket och för engångskull var det en yngre, snabb, trevlig tjej(typ 35-40 år)men jag plitade minsann ner att kanske var just det HÄR besöket bra MEN å så skrev jag så mkt som fick plats och ända ut i kanterna! :)

2008-05-06 @ 07:41:18
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Skolbarn ja... Skoltiderna är dom värsta. Du får sjukanmäla han. Snabb febertopp, oj så dumt men jo, han kommer nog i morgon. :)
Eller så hoppar man över lekis och låter dom börja skolan med engång!
Fast DÅ kan man inte sjuka dom direkt, då är det ju riktig skola..

2008-05-06 @ 07:45:02
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0