Vaken...

men trött. Tur man måste jobba ihjäl sig för att ha råd att överleva dagen. :/ Jobbat hela helgen ju. Fre, lör kväll. Söndag dag. Och nu avslutade jag dessutom med natten till idag. Hann ju knappt hem från jobbet igår på dagen förrän dom ringde och frågade om jag kunde jobba natten. Tveksam var jag men pengar är ju ett måste. Så jag tog natten.
Somnade vid 9 i morse när jag kommit hem. Och vaknade nu vid 12:15. Seg som bara den. Hade nog behövt ett par timmar till men det gick ju inte. Nån inbyggd klocka som sa att, hallå, vakna, nu kommer snart barnen hem. Dom brukar ju lämnas här vid 12:15 på måndagarna. Dock inte idag då eftersom jag bad om att få hämta dom vid 16 så jag kunde sova.

Idag får det nog bli treo för mig. För annars kommer jag inte överleva dagen. *ont i huvudet* 4 timmars sömn sen igår kl 6 är lite för lite för mig tror jag. Men oj vilka fina pengar jag tjänat inatt! :) Lite för mycket tom enligt chefen eftersom natten till idag räknades liiiite som helg och då får ju inte jag jobba extra eftersom jag har fast tjänst. Och speciellt inte med alla dessa sparkrav i kommunen. Men det fanns ju INGEN annan som kunde jobba. Så det var OK.  Över tusenlappen i rena pengar iaf. *räknat*

Så, vad händer idag?! Ska försöka piggna till lite. Sticka bort och handla. Vad ska vi äta?! *suck* Har ju som vanligt gjort en matlista men jag får ju inga pengar förrän imorrn så jag får handla för dagen helt enkelt. Tur vi är lediga imorrn iaf.
Sen får jag väl åka ner till apoteket och sen hämta barnen. Lite tidigare än 16 som jag sa.
Solen skiner. *nöjd* Kanske därför jag inte kunde sova.

VART är mitt paket från ellos med mina fina skor??? *muttrar* Det stod visserligen 7-13 dagar på just skorna och idag är det dag 13. Men dom har ju inte ens skickat dom än! *måste ha ju*

Går väl och äter lite frukost...

15:56

Mmm, njuter min första treo på ett tag. Men jag behövde verkligen idag. Och jag tycker jag har en bra ursäkt! Måste ju orka med resten av dagen tillsammans med barnen.
Precis varit nere på apoteket, pressbyrån och hämtat barnen på respektive ställen.
Pigga och glada var dom! :) Och Lilleman har nog glömt hur eeeeeelak jag var som klämde hans fot sist han var här. :) För det har han inte sagt nåt om.

*fnissar* Tror Amie skulle gråta om hon såg vad jag gjort med hennes klippning nu. Fick ett ryck innan jag hämtade barnen och nu har jag hackat sönder hela huvudet! :D Men det är kortare iaf. :) En tofs här, en tofs där... Och vips så var det fina hack i hela huvudet. Men och... Det ska inte vara jämt klippt. Det här blir så bra så. *tycker* Fast jag måste försöka klippa lite till där bak. Vilket inte alls var så lätt.

Jaha ja... Nu kom det.. Mitt sår på foten är fortfarande kvar hörde jag en ljuv stämma säga. :) Men han nöjde sig med bara det! Och som sagt, så länge han inte tjurar som han gjorde sist så är jag nöjd.

16:07

*kom på* Vet inte ens om jag har rätt att bli arg. Eller rätt att bli arg har jag, men kanske ingen rätt att säga ifrån om det.
Barnen är ju hos sin pappa varannan vecka och då har ju inte jag med dom att göra. På nåt sätt.
Men iaf. Igår, träffade jag pappaB och hans sambo på Ica när jag slutat jobba. Utan barn. Inget konstigt med det för dom kunde ju ha varit hos vem som helst. Och det bryr jag mig inte om.
Men idag frågade jag Linus när jag hämtade honom om dom då varit hos B o G (sambons föräldrar) eller nåt igår. Nä, sa Linus. Vi var hemma själva när pappa och S handlade.
Visst, dom bor 5 min från affären med bil. Dom kanske bara skulle handla nåt lite snabbt. MEN jag tycker inte att man lämnar 2 barn med åldrarna 5 och snart 7 ensamma hemma även om det bara är för den lilla stunden. Är det jag som är barnslig kanske? Men jag tycker att det kan hända alldeles för mycket på en kort stund när det handlar om barn. Minns ju bara den gången N "eldade" i min micro här. Det HADE ju kunnat gå illa.
Och jag litar ju verkligen på mina barn. Dom är faktiskt rätt förståndiga och vet vad dom får och inte får göra. Vad som är farligt och inte farligt. Men när man är barn hittar på faktiskt på hyss som man inte får! Just för att man inte får.
Många ggr har jag väl själv tänkt tanken att tänk om jag kunde låta barnen vara hemma när jag bara ska bort och köpa cigaretter. Det går ju så mycket fortare att cykla själv. Men inte vågar jag lämna dom även om jag vet att det bara tar på sin höjd 10 min fram och tillbaka. Det räcker ju med att dom tar en av mina tändare (som dom aldrig rört innan eftersom dom vet att det är farligt) och tänder på nåt papper eller så. Sen är det ju kört?!!! *hemska tanke*
Eller kanske dom ger sig ut på vägen, där dom aldrig är annars... Vad som helst!
Men men! När han har barnen, får han väl göra som han vill! Och jag har nog ingen rätt att ens påpeka det. Men mina åsikter får jag väl ha ändå.
JAG tycker att det är FEL!

22:42

Hehe... Nu har jag lagt bud på grejer till Tiagirls julklapp eller födelsedagspresent! Som jag ska göra alldeles själv! *fnissar* Tur jag har gott om tid på mig. Är ju mer än ett halvår kvar och det lär nog behövas.

Trötthuvud! Vilken seg dag det varit. Har nog inte gjort ett vettigt handtag här hemma. Men man måste ju få vila sig lite ibland tycker jag.
Funderar allvarligt på att gå och lägga mig nu. Fast jag är rädd att jag vaknar sådär fasligt tidigt imorrn då. Och det har jag ingen lust alls med. Ska visserligen upp och lämna Storeman vid 8:15 men jag känner på mig att jag vaknar vid 4-snåret som vanligt.
Har ju massa att göra imorrn. Så jag vill gärna vara pigg.

Äsch! Jag kryper ner och testar helt enkelt!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Soffi

Aldrig i livet att jag skulle lämna F hemma för att handla, däremot så kan jag gå precis utanför o kissa Terri. O jag vet att han är hemma hos mamma i 15 min o titta rpå tv när hon går ut med Terri. Och det är på något sätt ok, men nje, inte jag inte...dessutom är dem 2 :)

2008-05-19 @ 18:22:56
URL: http://soffi82.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Ännu ett oläst. SUCK

JULKLAPP! Till mig?????? VADÅ FÖR NÅT????????

Ska du GÖRA något till mig?! tittar misstänksamt



Det där med att lämna ensamma... Om jag ska rasta hundarna, posta paket, handla nåt och räknar med att vara borta en kvart kanske så är dom ensamma och då är det ju en VILD fem åring och en sjuåring.

Men jag skulle inte åka till Mönsterås tex och handla nåt snabbt, håller mig gärna på gångavstånd sas.



OM jag ger mig iväg utan dom så ser jag ju till att dom är sysselsatta, framför tv:n eller vattenfärger. Säga hejdå om dom(eller bara Nova för den delen)leker ute i trädgården eller inne gör jag ju inte heller.

Och jag förmanar ju verkligen, sitt här tills jag kommer tillbaks. GÖR INGENTING ANNAT!!! med tydlig röst



Så jag tycker nog inte att B gjorde något fel om han gjort dom upptagna med nåt, berättade vad dom skulle göra(handla då, nära)och tala om för dom vad DOM inte får göra!!!

2008-05-21 @ 23:59:45
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Annie

Vad sa min käre bror om detta då?

2008-05-28 @ 05:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0