Borde vara sovadags

Men här sitter jag. Och kommer väl göra ett par timmar till skulle jag tro.
Barnen sover (efter mycket om och men), Fanny ligger bredvid mig och snarkar, den andra ligger i köket och är tyst. Kisse har nog passat på att hoppa ut genom fönstret när jag var ute med hundarna nyss. Fegis!

Jag behöver skaffa riktigt bredband! Mina 5GB räcker ju inte långt varje månad. *suckar* Nu finns det ju ännu ett nytt avsnitt av Prison Break ute och nästa vecka kommer det ett till. Men jag har absolut ingen lust att sitta dom sista dagarna varje månad och sega med 30kbit/s. Det var inte det minsta kul ju.
Och jag måste ju säga att det där mobila bredbandet lever sitt egna lilla liv ibland. Oftast gör jag väl av med ca 50-80MB på en dag. Och då har jag ju varit online i ca 10-12 timmar. Men idag, tex, var jag online i 3 timmar och på den tiden menade bredbandet på att jag hade gjort av med 80MB. Och jag fattar nog att jag INTE har gjort det. Eftersom jag bara surfat "vanligt" som jag brukar. Inga tunga sidor eller liknande. Inte tankat ner nåt alls. Sådetså!
Får väl se till att börja spara pengar nu. Så jag kan få ihop till att skaffa både hemtelefon och bredband igen. Inte för att jag vill ha hemtelefon. Det är ju totalt meningslöst när jag har mitt parlinonummer där jag ringer i stort sett gratis till dom flesta jag känner. :) Men man måste ju.

Borgholms kommun har lyckats reta upp mig IGEN! Hela detta året har det tjatats om att SPARA pengar. Och då inom socialtjänsten givetvis. Hos "oss" har dom från 1:a Dec sparat in på 2 tjänster. Likadant är det på alla andra avd åxå. Eller, jag ska inte säga alla, men dom flesta. Allt för att få mer personal till hemtjänsten som är den största "boven" när det gäller ekonomi.
Jag har ju lite svårt att förstå att man då sparar pengar när man inte säger upp personal utan bara flyttar runt tjänsterna men "dom" högt uppe i ledningen menar att det är vikarierna som kostar så mycket pengar. Vikarier som tydligen går på tjänster som inte egentligen finns. Så den förklaringen får man väl helt enkelt köpa.
MEN, samtidigt som man ska spara så startar man upp en bemanningspool??? Med numera 5 anställda. Plus 3 anställda som ringer (sms:ar) in vikarier och dessutom en enhetsledare utöver det. Jag undrar då hur mycket denna bemanningspool kostar?!! För inte f*n kan det vara billigt iaf. Speciellt när dom anställda i poolen inte får ihop sina timmar dom ska ha varje månad eftersom det sällan sätts in vikarier eftersom det ska sparas pengar. Vad tänker dom egentligen???!!!
Men det värsta fick jag ju höra idag. Det är fan inte konstigt om man blir förbannad!!!! För "vi" som går på golvet, vi måste spara genom att minska ner på personal, som i slutet drabbar "våra gamla". Vi kommer inte ha tid att göra det där lilla extra för dom framöver. Inget öht!! För den tiden man kan göra något sånt, det är på eftermiddagen men då kommer vi vara 2 personal på 17 boende. Eller ev 3 personal på 27 boende. Ut och gå, sitta och prata, städa, spela spel... Sånt kan man inte längre göra!
Men vad jag skulle komma fram till... Idag fick jag höra att tre av enhetsledarna för särskilda boenden har fått 25% utökad tjänst vardera???????? Vad f*n sysslar dom med?! Den tiden och dom pengarna behövs till betydligt mycket viktigare saker än chefer!!!!
Lika illa är det när ni sparar in på barnens bekostnad!

Fredag imorgon då. Jobbar 7:30-12:30. Sen är jag ledig enda tills på måndag! Men nästa vecka är ju mindre kul förstås. :/


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Det KAN inte bara vara fel hos mig nu. Din meny har trillat ner till slutet av inläggen, DÄR börjar den! :)

Har du varit och tagit bort nåt i koden nu?



Jobbar du i morgon? Jag hade ju tänkt komma förbi med dina balkongpynt! :)

Kan bli på söndag med, jag vet inte. Förstår inte hur helgen kunde komma så fort, det var ju alldeles nyss måndag när jag bestämde att jag skulle vara klar med mitt egna och packat ihop till dig. Hopplös jag.

2008-11-21 @ 09:43:56
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0