Hmm

Jag undrar hur många vuxna som verkligen "äter" Voltaren Gel. Passade på att köpa en tub nu när jag ändå var nere på apoteket och samtidigt hade pengar. (Hmm, kanske hade varit vettigare att hämta ut mina allergitabletter.) Tiagirl säger ju alltid att den är så bra.
Iaf, satt och läste bipacksedeln (efter att jag använt gelen givetvis) och på flera ställen står det:
-Endast för utvärtes bruk
-Använd den inte i munnen eller på slemhinnor
-Voltaren Gel får aldrig sväljas

Finns det verkligen så tröga människor? Folk som tror att dom ska svälja salvan/gelen? Och på slemhinnor? Som glidmedel kanske?!! Herresatan säger jag bara!! :)

Dock så läste jag lite till nu. Vilket jag kanske inte skulle ha gjort.
Vanliga biverkningar (och mindre vanliga):
-Hudutslag (som om jag inte ha så det räcker)
-Angioödem (vilket är nästan detsamma som det jag lider av, alltså urticaria)

Är väl bara att se fram emot en kliande kväll! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0