Mer nyfiken än mig! :)

Storeman tar nog priset i nyfikenhet. :) Nu har han stått i sovrumsfönstret i typ en halvtimme. Trots att han ska sova.
Han kom utfarandes här och berättade att ambulansen minsann var här utanför och skulle hämta någon. Vilket inte alls är speciellt ovanligt då jag har en granne (dock inte i min uppgång) som åker var och varannan dag. Han är vääääldigt gammal (ser så ut iaf) och kan knappt gå men envisas ändå med att vara ute och gå runt området. Det tar TID. Vääääldigt långt tid. Det är säkert därför  han får åka iväg sen på kvällarna. *övertygad*
Men iaf, jag sa till storeman att det förmodligen inte var någon fara eftersom dom som sagt brukar hämta honom. Sen hör jag att det klampar i min trapp. Funderade på om det var någon som tyckte att jag behövde hämtas men nädå. Storeman berättade att dom skulle hämta min trappgranne. :) Och så berättade han att det förmodligen inte var så farligt eftersom dom varken hade blåljus eller sirener på. Men båren hade dom med sig. Så ett brutet ben var storemans diagnos. Utan att ens ha sett farbrorn. *fnissar*
När dom äntligen gav sig iväg så skrek han: -Jag tror det var armen han bröt! För det såg ut som det.

Jaja... Vad det än var med farbror granne så har jag kommit fram till att storeman faktiskt är mer nyfiken än mig. För jag står iaf inte I fönstret och glor i en halvtimme! :)

OCH, nu tycker jag att han genast borde lägga sig ner och sova så jag kan komma ihåg att leta efter det där förbaskade glaset med tanden och stoppa i en peng innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0