Pojken och tandfén

Jaha! Nu var det dags igen. Om jag inte minns fel så var det väl förrförra veckan storeman tappade en tand här. Och han envisades först med att den skulle ligga under mattan (för att han har hört att man då i stället får 100:-) och sen envisades med att han skulle vara vaken längre än mig för att se så att det inte var jag som la en peng i glaset.
Förra veckan tappade han en hos pappaB. Då var det samma tjat om att den skulle ligga under mattan. Men pappaB lyckades avstyra det. Sen låg den i ett glas men dagen efter fanns det ingen tand. *fnissar* Tandfén hade mao glömt den. Så pappaB fick skylla på att det förmodligen var för mycket vatten i glaset. Och natten efter kom den efterlängtade tandfén.
Och idag, ja då tappar han den 3:dje tanden på 3 veckor. Han har dock inte sagt ett ljud om att den ska ligga under mattan. Som tur är har jag bara en matta (eller 2 nu eftersom jag fick en av Tiagirl till storemans rum) och jag skyller på att det inte går att ha någon tand därunder eftersom Kisse blivit galen för tillfället och leker på, under, emellan mattan hela tiden! :)
Iaf, nu när jag var och sa godnatt till pojkarna så berättar storeman att han har gömt glaset med tanden!!! För att verkligen vara säker på att det är tandfén och inte jag som lägger i pengen. *muttrar* Jag har ju inte en susning om vart han har gjort av det. Så nu blir det till att gå på upptäcksfärd här ikväll. Förbaskade unge! :) Tror det börjar bli dags att berätta sanningen för honom. För egentligen tycker jag ju inte alls om att "ljuga" för barnen. Men jag vet att pappaB tycker att dom ska få tro på tomten, tranan, tandfén mm. Och för en gångs skull gav jag ju med mig.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fnissar Smart kille du har...



Hade tandfen här för första gången för några veckor sen. Och nu är tand nr 2 är lös på Fanny.

Men mina nöjde sig med en guldpeng.

2008-11-05 @ 21:55:39
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Alina

Hej! Brukar du träna på fritiden? Berätta gärna hur du gör i så fall! Ha det fint! :)

2008-11-05 @ 21:59:37
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Julia NY BLOGGDESIGN

haha under mattan?? :D vad gulligt!



Kika gärna in på min nya bloggdesign^^

Kikar du kikar jag :D

Lämna ett spår eller rösta på mig :D

2008-11-05 @ 22:04:11
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

En femma för små framtänder och en tia för stora tänder... :)



Dessutom så tycker jag någon ska berätta för det stackars barnet hur sanningen ligger till...han går i ETTAN!!! Gissa om han kommer bli mobbad om det kommer ut i skolan att han tror på tandfen! :)

Och tranan dessutom...tomten säger jag inget om, han finns. nickar övertygat

2008-11-06 @ 00:25:38
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0