Sånt här irriterar mig!

Sitter och läser Aftonbladet. Det pratas om att pappor sällan är hemma med sina sjuka barn. Det är mammornas "uppgift".
Klickar mig vidare från startsidan in hit. Och läser vad hon bloggat om. Där står det att hennes man (pojkvän, sambo eller vad han nu är) inte får vara hemma från fotbollen?!??!!!! Vaddå inte får??? Har man satt barn till världen ska man väl ta hand om dom. Vad f*n skulle hända om han (pappan) blev ensamstående då? Får han inte vara hemma då heller? Jävla skitsnack helt enkelt. Det handlar om vad man prioriterar. Och hade min chef eller dylikt sagt att tyvärr har du inte rätt att vara hemma och vab:a då hade jag fan sagt upp mig! Och bett idioten att fara!
Sen kan jag förstå att om man som föräldrar som bor ihop väljer att den som förlorar minst på det stannar hemma. Men, om man VILL, kan båda vara hemma lika mycket med sjuka barn! För ibland finns det inga alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0