*suckar*

Igår kväll innan jag skulle till jobbet kom ju Kisse äntligen hem. Han har varit borta sen i måndags. Inget ovanligt visserligen. Men igår haltade han när han dök upp. Ganska rejält dessutom. Och var lerig och tufsig. Dock verkade han inte ha jätteont när jag tog i honom. Så jag gav honom mat och sen stack ju jag till jobbet.
Idag när jag kom hem var han precis som vanligt. Och gick ut i eftermiddags. Eller SPRANG ut. Alltså haltade han ingenting.
Men nu ringde Tinne, min granne och sa att sonen hade sett en svart katt en bit härifrån. Som släpade benet efter sig och inte alls såg speciellt pigg ut. Dessutom fräste den så fort han kom i närheten. En svart katt givetvis. Dock lite och smal. Hmm, jag får väl helt enkelt ge mig ut och titta.
Gissar på att den där katten kommer att bli en dyr historia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0