10/10

Den här dagen om två år kommer nog många gifta sig igen. Men det var ju inte det jag skulle skriva.

Storeman är pigg igen. Så han hade nog kunnat gå till fritids/skola idag. Han har ingen feber. Och inte sååå ont i huvudet heller. Dock gnäller han över att han har ont i halsen. Så visst är det väl en infektion han har fått. Och då är det väl bra att vara hemma. Det är bara jag som är förbannat trött på att vara hemma. Nu har jag ju inte jobbat sen i måndags! Vilket betyder att jag bara sådär, blev ledig en hel vecka. Tur iaf att barnen inte orkat bråka. Eller storeman då. Lilleman har ju försökt trissa upp honom hela tiden men han har varit så trött så  han inte orkat bry sig. Tänk om det alltid var så! *drömmer mig bort*

Vaknade i morse av MASSA barn utanför. Tiiiidigt dessutom. Jag förstår inte varför förskolor, fritids, dagmammor mm ska envisas med att alltid gå förbi här. Och så tidigt.
Förstår inte heller hur i hela friden man kan välja att jobba med barn. Jag skulle bli galen efter ett par dagar. :/ Dom låter (väldigt högt) hela tiden ju. Och jobbar man med barn kan man ju inte gärna bara försvinna en stund. För man måste ju ha stenkoll hela tiden. Inte för att dom har det här. Det har inte jag som mamma heller. Och mina barn lever ju! :)
Iaf så måste det vara ett oerhört påfrestande jobb. Och jag är förbaskat glad att AF inte lyssnade på mig när jag slutade skolan och inte hade jobb och bad om att få en praktikplats på förskolan här nere. Jag fick ju i stället praktik på mitt jobb och där är jag kvar. Värre hade det varit att idag sitta fast på förskolan. Hemska tanke! Hmm, inte för att det är bättre på mitt jobb. Iaf inte nu när det ska sparas miljoner. :/

Vaknade även med massa utslag. Varav ett sånt där förbannat utslag under foten igen. Dom är ju värst då jag inte kan göra något alls för att lindra det. Man får helt enkelt titta på och vänta ett dygn eller lite mer innan det försvinner. Hoppas dock att det inte "sprider" sig till den andra foten idag.
 Vill inte ha det såhär! GRRRRRRR!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0