25/10

Åh vad jag hatar Tele2! För ett år sen köpte jag min dator med Tele2:s mobila bredband. Då hette bredbandet "Fri Surf" och kostade 99:- i månaden. Man fick alltså surfa huuuuuur mycket man ville för dom där 99. I februari ändrades villkoren. Jag fick ett papper hemskickat om det. I stället för fri surf fick man nu göra av med 5GB på en månad. Gjorde man sen av med mer så skulle dom sänka hastigheten till 30 kbit/sek.
Såhär skrev dom:
Du kommer att kunna surfa med full hastighet upp till 5GB per 30-dagarsperiod. Därefter surfar du med 30 kbit/s fram till nästa 30-dagarsperiod. Din period styrs av fakturadatumet på din senaste faktura, dvs faktureras du den 28:e i varje månad så gäller din 30-dagarsperiod till den 27:e månaden efter.

Eftersom mina villkor ändrades då fick jag alltså chansen att säga upp mitt breband om jag inte var nöjd. Trots bindningstid och uppsägningstid.  Men jag ansåg ju att 5GB skulle räcka för mig. Så jag har det kvar.
MEN! Nu har dom jävlarna sänkt min hastighet! Till 30 kbit/sek. Det är inte kul för fem öre. Och jag VET att jag inte har gjort av med några 5GB under denna månaden. Så igår gick jag in på deras hemsida och kollade (kom ju in på sidan efter 10 min eller nåt *skitsur) och då har dom ändrat villkoren UTAN att berätta det för mig??? Kan man verkligen göra så?
Nu får jag tydligen bara göra av med 1GB per månad. Sen sänker dom hastigheten. Och numera går brytdatumet den första varje månad i stället.
I stället har dom lagt till ett nytt bredbandsalternativ. Där man får göra av med 5GB. Men då kostar det nu 189:- i stället.
Dom kan ju ge sig fan på att dom kommer få ett vääääääldigt surt samtal av mig!
Visst kan jag väl tänka mig att betala 189 i stället för 99. Men det hade ju inte gjort något om dom hade berättat det för mig då. Och kommer dom dragandes med att om jag nu ska ha det i stället så kommer jag få betala en ny anslutningsavgift och säkert få en ny bindningstid. Ja, då kan dom glömma mig som kund där.
Så nu ska här letas andra abonnemang. Hittar jag nåt som passar mig så ska jag ringa och skälla ut Tele2 efter noter. Sen säger jag upp detta! *skitsur och på krigsstigen*

Kisse har blivit en lugnare katt redan nu sen han ballknackades. Kan det vara möjligt?
Dock fick han frispel igår ett par ggr och skulle leka med barnen. Eller med storeman rättare sagt. Så fort han kom i närheten kastade han sig på honom och hängde i kläderna. *fnissar*
Sen kom han ju givetvis dragandes med en liten mus på kvällen. Jag öppnade dörren och då stod han ju där och skulle visa den. Den stackaren som fortfarande LEVDE. Men jag tror att den var skadad så jag fick ju till slut schasa? iväg både katten och musen. Efter 10 minuter eller nåt var han hemma igen. Dock med en halvdöd mus. *muttrar* Han är ju för hopplös. Han får så gärna fånga djur och äta om han vill. Men jag vill ju inte se dom. *suckar*

Barnen! Tja.. Dom skulle också behöva lugna ner sig ganska rejält! *muttrar*

Idag är det STORSTÄDNING som gäller. Speciellt för barnen. Dom kommer inte få en rolig dag. Och det är dom nog medvetna om. Idag är jag stenhård.

Kommentarer
Postat av: stina

tror nog inte att du e stenhård.............mera butte som e d i så fall

2008-10-25 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0