26/10

*muttrar* Det börjar bli väldigt jobbigt att surfa i denna hastigheten. Vilken sida jag än går in på så nog f*n tar det 10 min för sidan att laddas. Aftonbladet är inte att tänka på då det tar evinnerlig tid.
Men idag ska jag ringa Tele2. Trodde inte man kunde ringa om såna ärenden  på helger men tydligen kan man det. Så nu ska jag bara ladda upp min ilska ordentligt, sen jävlar!

Fördelen med segt bredband är ju att jag inte gärna sitter här och ugglar. Vilket betyder att det blir mer vettigt gjort här hemma. Igår, efter flera månaders tjat på barnen med halvdana städningar, så fick vi äntligen ordning och reda i storemans rum. Jag passade på att ha storstädning i badrummet så jag kunde gå in till dom så fort jag såg att dom hittade på annat än att städa. :) Äntligen kan man se GOLVET i hans rum. Det är väl dock ingen vacker syn när det finns fläckar från diverse förstörda pennor över hela golvet. Och dom går inte att få bort. :( Det är blått, rosa, grönt, svart...
När dom äntligen var färdiga igår sken som som solen båda två. Och lekta med varandra. Och tjatade hela dagen om hur fint det var i rummet. Tyvärr lär det väl inte vara i det skicket imorrn när dom åker igen. Men 1 dag är nog så bra.

Idag antar jag att det blir en väldigt seg och långdragen dag. Jag hatar att ställa om klockan. Jag kan inte alls förstå vitsen med det. Visserligen är det väl rätt skönt att få sova en timme längre. Om man nu hade kunnat sova. :)
Antar att det får bli en städdag idag med då. Vika tvätt ser ut att behövas med. *suckar* För att inte tala om bananflugejakt. Vilka as dom är dom där små rackarna!
Jag har "laddat" 2 flaskor med sirap, vinäger och en droppe diskmedel. Anticimex tipsar ju om det. Problemet är ju bara att asen inte går ner i hålet på flaskan utan sitter upp på toppen. *muttrar* Men jag har lyckats lura en hel del(typ 5 i varje flaska av dom 10 000 som finns här!).  Och jag har ett svagt minne av att jag hade massa såna förra året med och då funkade det med flaskor med sörja i. Så jag får väl avvakta. Och fånga nån då och då.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ett tips...

Försök att dammsuga upp dom. B.flugorna.

Det brukar funka...

Låter lite dumt kanske. Men vet att vi hade ett gäng i köket en gång.. Och sög då upp dom jävlarna.

2008-10-26 @ 11:32:04
URL: http://camillos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0