Pantad?!

Ja, jag är pinsam (pantad)!
Innan vi cyklade till Ica ringde jag och frågade om man fick panta burkar från Systembolaget. Har fått för mig att man inte alltid fått göra det. Men det var helt ok berättade han. Dock fick jag inte ta med mig vinflaskor?! Precis som om jag skulle dricka tantdricka. *fnyser* Och för den delen hade jag nog inte ens tänkt tanken på att ta med mig vinflaskor till Ica?! Nä, dom kastar man i glasåtervinningen ju. Eller får man pant på dom med??? Inte för att jag bryr mig eftersom jag nu som sagt inte dricker vin.
Iaf, jag pantade ett gäng flaskor (inte vinflaskor!) och sen började jag med mina burkar. Hade ett gäng CocaColaburkar, som jag inte förstår vart dom kommer ifrån eftersom jag inte dricker sånt heller. Sen var det cider och ölburkar. Från bolaget. Colaburkarna gick utan problem. Men varje gång jag stoppade i en burk från bolaget sa maskinen: Ta bort smutsen och försök igen!
Så slutsaten är? Antingen tycker maskinen att jag inte alls ska dricka alkohol (för hela burken räknas som smuts) eller tycker den att jag smutsar ner mer när jag dricker alkohol än Cola. *fnissar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0