24/9

Dryg dag. Var uppe tidigt för storeman skulle till skolan. Sen dess har jag i stort sett bara väntat på att kl ska bli 12:30 så jag kan lämna lilleman och sen gå på personalmötet. *suckar* Det enda jag ser fram emot med det mötet är väl smörgåstårtan jag vet att vi får. Utöver det blir det tjafs och prat om PENGAR som ska SPARAS. 22 tjänster ska dom "spara" in. Men dom ska bara omplaceras?! Så hur fan dom ska SPARA pengar, det fattar jag inte.
Jag var ju sist in på MITT jobb. Vilket givetvis betyder att jag är en av dom som ligger illa till. Trots att jag "slavat" för kommunen i 11 jävla år! Jag valde ju mitt jobb för att jag vill vara där. Ingen annanstans. Men nu kan det ju bli så att dom tvingar ut mig i hemtjänsten. Och det är absolut inget jobb för mig. Men med tanke på sparkraven nu kommer förmodligen hemtjänsten vara det bästa stället att jobba på. För där ska det tydligen satsas ganska mycket.
Dom andra som jobbar på olika boenden kommer att få springa runt på alla avdelningar. Vilket betyder 7 ställen. Hur det kan vara bra för våra gamla pensionärer kan jag inte förstå. Men tydligen tycker dom som bestämmer i kommunen OCH facket att det är JÄTTEBRA. Idioti kallar jag det!
Som sagt, se över personalen i kommunhuset!! För jag skulle tro att det finns en stor skara småchefer och liknande där med rätt feta löner som absolut inte behövs!
Och ge fan i att satsa pengar på skit som inte behövs!
Jag ska banne mig börja plugga sen. Om jag nu blir förflyttad. Men det finns ju bara en sak jag vill bli. Och det finns ju inget jobb som sånt här. Tror jag inte iaf. :(

 Så fin den blev! Synd den bara ser ut så en dag o sen vissnar den!

Åh vad det kurrar i magen. Men jag kan ju inte äta nu för då orkar jag inte så mycket smörgåstårta!

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

mmm...ja dom är jättefina!!! Spikisarna alltså... Och i rejäla krukor kan dom ju bli enorma... Den vita breder med ut sig men den där blå/lila, dom blir höga, tror jag haft dom som varit över 2 meter.



Lägg den där energin på att GÖRA något!!! Kan du inte deala med Lisa nåt, hon måste ju kunna skriva maaaassa negativt och i olika vinklar??? Vem FAN vill bli gammal i Borgholm?! Ingen flyttar dit och när man börjar närma sig sjuttio, ska man behöva flytta från ön då??? Fråga lille bill vem det är som ska ta hand om henne eller dom andra, när dom är så dumma i huvudet. Jag blir så ARG!!!

2008-09-24 @ 17:36:11
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0