5/9

Varje sommar lyckas jag få "ogräs" i blommorna på balkongen. Som sen utvecklar sig och blir jättefint! Förra året fick jag nåt som var grymt fult och det stacks. Men efter ett tag blev det fin verbena (tror det hette så). Givetvis är jag inte typen som lyckas övervintra dom. Tyvärr.
Och nu, för ett tag sen, dök det upp nåt väldigt konstigt i min kruka med , eh vad heter den nu igen, purpurklätt nåt?! Iaf, det som dök upp såg ut som EK. I mina ögon då. :) Men idag när jag var ute och vattnade har det minsann kommit blommor på den. Fina såna dessutom. Eller jag TROR dom blir fina. För dom har inte riktigt slagit ut än.



Så ser den ut. Tänkte att kanske Tiagirl eller möjligen Camilla kan veta vad det är för nåt. Ni som har trädgårdarna fulla med massa! :)
Iaf så är den ju fin och jag hoppas det är nåt man kan behålla tills nästa sommar.



Och VAD är detta?? Sitter såna på min Spikklubba. Men det kanske är just därför den heter så?

Jag städar. Eller ska. Funderar på det! Har iaf tvättat 2 maskiner. Och rensat lite. Bäst jag fortsätter innan jag tappar sugen helt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Det första är en blå spikklubba! Den andra är en mexicansk(vit)spikklubba! ...det är därför dom heter spikklubba ja... :)

Man kan vinterförvara dom som änglatrumpeter...men smular du ut en sån kapsel i jorden av dom som kan stå kvar ute så har du 150 st i varje kruka sen...

2008-09-05 @ 14:36:54
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Camilla

Fnisar Ja, det är ju därför den heter spikklubba...



Och precis som Tiagirl säger. Så är den första en typ av spikklubba åxå.

Men blommorna slår liksom inte ut direkt.Utan ser nästan bara sånna ut.

Och som sagt, när den(blomman) vissnar ner blir det en liten "boll" där full med frön som du kan spara och sätta nästa år.

2008-09-05 @ 17:57:14
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, jo lite rolig var den ju, och beskrivning med ord jämte. Haha...



Ja, den bollen ska du låta sitta kvar tills den torkar/blir brun och kanske spricker upp.

Då ser du alla frön i. Sparar dom i ett kuvert till nästa år och så dom då.

Jorden blir ju kanske lite svår att spara.

2008-09-05 @ 18:27:40
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Jorden är itne så svår att spara! :)

Du kan ju alltid strö ut såna i all jord som blir kvar där ute så gror dom till våren, eller spara fröerna och så dom själv, för hand typ!

Men dom gör ont ibland dom där från typen "blå". Den mexicanska behöver du inte bli orolig över att den är alldeles "mösig" och nästan läbbig att dela på!

2008-09-06 @ 13:30:18
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Linda

Nu har jag dragit igång en bloggdesign tävling där du kan vinna en personlig blogg utefter dina egna önskemål! Allt du behöver veta finns att läsa på min blogg under tävlingar. Ha det bra!

2008-09-06 @ 13:33:25
URL: http://lindasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0