8/9

Fick en länk skickad till mig på msn. http://allergi.nu/fragor/urtikaria
Skulle jag ju givetvis inte alls läsa. Eftersom allt bara blir ännu värre då! När man läser saker som:
Hej!
Är en tjej på 37 år som har lidit av värme- /ansträngningsurtikaria i nu snart 20 år, äter sedan ett par år tillbaka Zyrlex varje dag som åtminstone hjälper mig lite emot klådan och att jag kan göra enkla sysslor som t ex dammsuga.
Dom måste ju skoja?????? 20 år????? Kan inte ens dammsuga utan piller?
Som jag ser det kan jag lika gärna göra ett besök på Ölandsbron redan ikväll ju. För inte fan tänker jag stå ut med denna skiten i 20 års tid. Eller för evigt.

Hej jag har haft urticaria i ca 10 år och det nästan dagligen, jag har värme, köld, tryck och mat som vi inte har kommit fram till vad det kan bero på, många gånger speciellt när jag åker på influensa, förskylningar m.m. svullnar min hals igen och det har hänt att jag fått åkt akut på grund av att jag kappast kan andas.
Vet inte om det lät så mycket bättre. :/

Jaja... Iaf så har jag ju kommit fram till att det finns OLIKA sorter av urtikaria. Vilket ingen läkare berättat för mig. Men som jag ser det är det VÄRME och TRYCK som verkar få mina utslag att blossa upp ordenligt. Även vatten, då i samband med ett varmt bad. Alltså kan jag ju underlätta besvären lite. Och jag får nog ta och hämta ut dom där tabletterna som läkaren på Hud skrev ut till mig. Gjorde ju aldrig det eftersom alla utslag då var borta. Och dessutom var det väldigt dyra tabletter. Tom dyrare än treo! :) Men nu verkar jag ju inte ha nåt annat val än att hämta dom. Om jag nu ska ha det såhär i 20 år då. *skitsur*
Lysande framtidsutsikter helt enkelt. Alla läkare som svarar på den sidan verkar ju också svara samma sak. Det finns ingen "riktig" orsak. Det finns inget som kan "ta bort sjukdomen". Man kan bara lindra och hålla tummarna. Fy fan, rent ut sagt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

låter jobbigt

2008-09-08 @ 21:40:58
URL: http://fjortiswannabe.blogg.se/
Postat av: Anonym

grym tävling på tavlingsdags.blogg.se missa inte

2008-09-08 @ 21:45:29
Postat av: michelle

aj det lät illa. min mamma har tryckurticaria, dvs hon blossar upp av tryck :/ så förstår att det är jobbigt!

2008-09-08 @ 21:47:18
URL: http://lyxaholic.blogg.se/
Postat av: Soffi

Var o letade anledningar till F "prickar" o så kom jag in på den o det lät ju som ditt :S

2008-09-09 @ 07:57:10
URL: http://soffi82.blogg.se/
Postat av: En tjej som du inte känner

Hej, jag har haft ansträngnings urticaria i 3 år. Är nu 15 år vilket betyder att den första jag kommer ligga med kommer titta undrande ner på min mage...TOPPEN! Men vet i alla fall detta om min sjukdom, att den beror på att jag har överkänslig hud. Det kanske du också har. Och snälla! Sluta gnälla! Det är inte så farligt, jag kommer inte ens ihåg hur det var utan sjukdommen och du efter 20 år borde väl känna samma sak. Du kan inte opperera bort det, du kan inte droga bort det och du kan inte önska bort det. Bara acceptera det och gå vidare.

2012-03-07 @ 20:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0