10/2 -3

Jag har minsann varit lite duktig idag. Lite grann av det jag skulle göra har blivit gjort. Tack vare att Anna kom fick jag ju först och främst ta tag i att dammsuga golvet. Välbehövligt, men nu ser det lika illa ut igen. :)
Sprang ner med återstoden av alla sopor. Mao alla pappersförpackningar och tidningar och metallburkar. Hade god hjälp av "Lilla Hesa". *fnissar* Han kan knappt prata! Lilleman alltså.
Jag har tvättat, diskat, lagat mat. Jag har även spacklat det sista i köket. Och jag har slipat. Det är bara bakom kyl och frys som jag inte har gjort något än. Men där bakom kan jag tycka att det känns onödigt att göra något. Det är ju liksom ingen som kommer att se sen ändå. Men målas ska det givetvis.

Storeman och Lilla Hesa har gått och lagt sig. En sover, en läser.
Jag har legat i badet och fixat till mig lite. Välbehövligt även det. Känner mig nästan som en människa igen ju. :)

Hm, det här med urtikarian igen... Jag undrar om det är årstidsbundet eller något. För om jag inte minns helt fel började det ju i januari eller februari förra året. Och var som värst någon eller några månader senare. Sen försvann det ju över sommaren (det har jag läst att det brukar göra ju) för att komma tillbaka lite lätt på hösten igen. Men då funkade det ju med mina allergitabletter.
Tänkte väl mest på att nu är det ju sådär illa igen. Att det liksom dyker upp hela tiden trots att jag försöker hålla mig kall och se till att inte vara torr. Och det sitter ofta i ansiktet nu. Denna sjukdomen kanske har sina värsta perioder mellan januari och juni då?! Det är ju inget jag ser fram emot isf. För jag kan tycka att det räcker som det är nu.
Skitsaksamma... Jag kan ju ändå inte göra ett skit åt det! Förutom att knapra i mig Betapreden som jag inte får. Betapreden som för den delen snart är slut. Och jag kommer inte våga ringa läkaren igen och be om nya. Eftersom jag mer eller mindre lovade att ta kanske 10 tabletter i månaden. :/ Nu har jag nästan knaprat i mig 100 tabletter på mindre än en månad.

Treointag: För många! SKIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0