11/2 -2

Men jisses vad bra allt blir!
Jag har en väldigt gammal tv. Det finns inte längre någon fjärrkontroll till den. Vilket har gjort att jag inte har kunnat ställa in kanaler, titta på text-tv, höja och sänka volymen mm. Jag har fått köra allt genom videon och det har ju fungerat. Det tråkiga har ju varit när man velat titta på 2 program samtidigt och man inte kunnat spela in det ena eftersom man måste spela in på samma kanal man tittar på. Och lika tråkigt har det varit att jag inte har kunnat köpa mig (och lite barnen då förstås) ett tv-spel av något slag. Ja, jag har verkligen barnasinnet kvar när det gäller sånt. Sånt där fånigt som Super Mario mm. ;)
Iaf, igår fick jag låna Vackers fjärrkontroll. En sån där som ska kunna styra massa apparater. Jag har haft mängder med såna innan. En del har fungerat till viss del. Andra har inte fungerat alls. Mina har kostat mellan 60-200:- på sin höjd. Vackers kostade 1000:- :/
Han lyckades ställa in lite igår. Så text-tv fungerade. Likaså kunde jag höja och sänka volymen. Dock inte mer än så. Men nu, nu satte jag mig och tryckte på varenda knapp! Och jag lyckades efter mycket om och men att ställa in kanalerna på tv:n, utan att köra genom videon!!!! Alltså kan jag nu köpa mig mitt tv-spel. (Om det nu inte varit för att Vacker säger att jag måste köpa vitvaror först *muttrar*)
Och som om inte allt det var nog så lyckades jag med konststycket (ja det var väl inte jag egentligen men jag vill gärna tro att jag har magiska fingrar) att få in kanal 5. Det har minsann aldrig gått här innan ju! Gissa vem som ska kolla på Americas Funniest Homevideos varje dag. *skrattar redan så jag nästan kreverar* :)
Ja, det var väl vad jag hade att säga för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Den där "vacker" verkar vara bra för dig...

Håll i honom, HÅRT.

Men när får man se bild på underverket? :)

2009-02-12 @ 09:32:17
URL: http://camillos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0