13/2 -2

Nu har Lilleman varit i farten igen. Jag undrar om det kan vara som Stina sa, att han kanske bara "går i sömnen". Jag läste lite om det nu och det stämmer ju in rätt bra. Men jag kan nog tycka att det är lite märkligt att han aldrig har gjort det innan och nu från en dag till en annan gör det flera gånger om?!
Vaknade ju nu av att han hostade och gnällde lite där inne i rummet. Gick dit och han var på helspänn! Först och främst gör han någon konstig rörelse med armarna. Och sen pekar han hysteriskt på saker och ting. Och försöker som sagt prata, men det är mest sluddrigt. Nu uppfattade jag iaf att han ropade på Storeman. Och sen sprang han en vända i lägenheten här nu med. Viftandes med armarna. :/ Mig kallade han pappa. Men sen berättade han ju att han tyckte att hans nya hylla i rummet är så fin och att det var tur att jag köpte den.
Alltså, jag blir galen!!! Är i valet och kvalet om jag ska ta och ringa till Sjukvårdsrådgivningen. Eller om jag till och med ska ringa pappaB. Eller om jag bara ska avvakta och ringa imorrn. För nu när jag läste om att gå i sömnen så blev jag väl kanske liiiiite lugnare. Men nä, inte helt och hållet!

Kommentarer
Postat av: Lorei

Ta det lugnt! Det där är bara sömngångeri och ingenting annat. Han har ju haft ganska mkt feber och allmäntillståndet blir ju helt klart påverkat av att vara sjuk. Så även om han inte har direkt mkt feber längre har skallen bara "feberdrömmar". Och visst kan det vara så att det kommer "ur tomma luften". En kombination av att vara sliten efter sjukan, att han just idag råkade hamna i precis rätt stadie för att drömmarna ska ligga på ytan och därför gå i sömnen.... du ska se att när han blivit ordentligt frisk och fått sova ut ordentligt (med djupsömn och allt) så är det som bortblåst. Se humorn i det istället.

Du anar inte vad jag har skrattat åt dottern när hon var liten och hade feberdrömmar, gick i sömnen och så. Vice versa ska jag väl säga.. det händer fortfarande att hon väcker mig och undrar vad jag sysslar med. asg



Nä, oroa dig inte... han drömmer bara!

2009-02-13 @ 09:54:16
URL: http://lorei.se/blogg
Postat av: Ullis

Tack Lorei, nu e iaf JAG lugn f

2009-02-13 @ 18:04:06
Postat av: Malin

Åhh vad jag känner igen detta, O gör precis likadant, fast utan feber. Lugn, bara lugn, ha en underbar kväll!

2009-02-14 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0