13/2 -5

Jag har varit duktig nu!
Under 3 månader ska vi (4 personer i varje lag, inom Borgholms Kommun) samla poäng genom att motionera. Alla tidigare år har jag lyckats slippa undan men i år var det en jobbarkompis som lurade med mig i sitt lag. Så idag var jag och Stina ute och gick en promenad. Vacker kom hit en sväng och passade Lilleman under tiden.
Eftersom vi inte hade så gott om tid så blev det visserligen ingen lång promenad (man måste gå en timme för 4 poäng som är det mesta man kan få per dag) men jag knallade ju vidare efter att Stina vek av. Så jag tog mig ner till apoteket för att köpa en RIKTIG febertermometer (äntligen) och sen gick jag vidare upp till Netto för att handla också. Så jo, jag var nog ute en timme och gick. *duktig flicka* Nu gäller det ju bara att fortsätta vara duktig. Och inte komma med massa undanflykter som jag är så väldigt duktig på annars.
Ska se om Vacker kan passa barnen en stund på söndag med så blir det en promenix till då. Och så på tisdag när jag slutar vid 13 har vi sagt att vi ska gå. Kanske ev ska ta och ta tag i simningen igen nästa vecka?! *planerar*

Lilleman är som vanligt igen. Hängig visserligen, men nu pratar han ju iaf med mig igen. Och jag har nog acepterat att det faktiskt bara var så att han gick i sömnen. Hur läskigt det än var när han satte igång. Samtidigt som jag knappt kunde hålla mig för skratt när han höll på. :/
Får väl se vad som händer inatt när han ska sova igen. Men när man vet blir det ju alltid lättare.
Och jag läste dessutom någonstans att det där med att gå i sömnen är ärftligt. Så det kan ju faktiskt stämma eftersom jag vet med mig att jag själv gick i sömnen under en ganska lång period när jag var liten.

Tacos på menyn idag. :) Men jag får väl vänta en stund innan jag sätter igång med maten. Men jag kanske skulle ta och ta tag i disken eller något annat under tiden.
Nu slapp jag åtminstonde städa Storemans rum för det gjorde Vacker medans jag var ute och gick! Han är FÖR bra för att vara sann! *kärlek*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter skumt det där med "lillman" och liiite roligt. :)

Men jag tror han går i sömnen... VET att man kan säga och göra dom mest tokiga saker.

Och det är väl just i hans ålder det börjar...

Att gå och prata i sömnen.

Jag både gick och pratde mycket i sömnen när jag var liten.

Och började typ i den åldern.:)

Så det är nog bara att vänja sig.... :)

2009-02-13 @ 21:28:19
Postat av: Camilla

Det var jag som skrev...

2009-02-13 @ 21:28:51
URL: http://camillos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0