17/1

Godmorgon! Eller möjligtvis förmiddag. Eller kanske till och med dag.
Vaknade i morse och var GENOMFÖRKYLD. Men nu känns det nästan ingenting?! Ja, men det är ju bra att en förkylning kan gå över så fort. Jag tänker inte gnälla. :) Men jag har iaf ingen möjlighet att bli förkyld nu. För det är svårt att andas redan som det är. Och jag har verkligen inte råd att hämta ut någon av mina astmamediciner. Och den jag har hemma kan det nog inte finnas mer än max 3 doser kvar i. *suckar*
Däremot skulle jag nog behöva ta mig råd att hämta ut mina betapred. För helvete vad utslag jag har fått nu helt plötsligt. Dom brukar visserligen dyka upp extra mycket i perioder men bara sitta i ca 24 timmar. Nu har jag haft sen i förrgår under fötterna. Och där är det värsta stället man kan ha skiten ju.

Har massa att göra idag. Men just nu orkar/vill jag inte göra något alls. Noll motivation. Noll ork. Noll lust. Noll allt!
Bråkstakarna är på väg ut. Så nu blir det iaf tyst och lugnt en stund. Fan vad dom kan bråka alltså! Jag kan inte förstå hur dom orkar. Enda dagen denna veckan som varit skapligt lugn var väl igår för då hann vi knappt hem förrän lilleman gick hem till en polare och storeman följde med grannen Arne till slottet på långpromenad.

Snart semesterdags för mig. Nu jobbar jag bara måndag nästa vecka. Sen är jag ledig tis-tis. Skönt och välbehövligt. Som det känns nu iaf. Men sen vet jag att jag kommer bli tokig av att vara så mycket ledig. Men förmodligen tar det väl hela veckan (och säkert ett år till om jag känner mig själv rätt) att måla vardagsrum och kök. :) Men huvudsaken är iaf att jag äntligen tar tag i det.
Tisdag Kalmar med Ullis då. Ikea, Bauhaus, Rusta... Åh! *längtar*

17:e idag. Och jag tror bara att jag har spelat bingo för 400:- hittills denna månaden. Det är imponerande. Speciellt med tanke på att jag faktiskt har pengar (som ska gå till färg, prylar o annat) på mitt konto. För ett halvår sen hade jag knappast resonerat så. Utan jag hade spelat bort det jag hade haft med tanken att snart kommer storvinsten. Så sjukt! Speciellt när jag samtidigt är så medveten om att man faktiskt aldrig vinner några större summor. Det slutar ju alltid med att jag spelat bort allt jag haft och sen knappt har råd med mat! Men nu, nu ska jag skärpa till mig. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Men om läkaren har skrivit ut tex fyra burkar så måste man inte hämta ut fyra utan det räcker med en.

2009-01-17 @ 16:50:16
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Ullis

Vad du emogen Tuttan och ekonomisk. Måste ha med att du passerat 30 strecket att göra f..

TRE DGR KVAR BARA :-)

2009-01-17 @ 18:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0