19/1

Godmorgon!
Vaknade av klockan vid 6:50. Stängde av för att vakna 10 minuter senare. Stängde av igen, vaknade, somnade och vaknade till slut med ett ryck och insåg att vi minsann (eller mest jag då) hade försovit oss. *muttrar* Jag är så grymt avundsjuk på folk som kan gå upp med en gång när klockan  ringer. Jag vill också vara en sån person. Men jag är vääääldigt långt ifrån det.
Lilleman däremot är sån. Det räcker med att viska godmorgon till honom och då vaknar han och är jättepigg?! Men storeman är mer lik mig. Han kan man väcka 10 ggr innan han ens sätter sig upp i sängen. :)
Kanske, om man kunde få sova en hel natt någon gång, så kan jag med gå upp med en gång. Men det där med att sova hela nätter, det finns liksom inte. Inatt har jag vaknat ett gäng ggr  och kliat mig. Det kliar, kliar, kliar, kliar... Jag är så vansinnigt trött på att ha det så! Snälla rika människor, forska lite om Urtikaria så jag får lindring eller till och med bot!

Iaf så kom vi ju upp till slut. Och iväg med storeman. Så nu är det lugnt ett par timmar här. Jag måste (usch vilket hemskt ord) diska, dammsuga diverse ställen, gärna moppa av golven och kanske till och med packa ner julsakerna nu när jag äntligen har alla samlade på ett ställe. Så jag slipper hitta saker sen när jag har flyttat ut kartongerna i förrådet.
Har säkert fler måsten men dom skiter jag i. Eller nä, jag ska ge mig ut i förrådet och se om jag har spackel kvar sen sist. Och om det är något som fortfarande går att använda.

Kisse sitter INTE fast i något rör längre. Om han nu någonsin har gjort det. Han kom springande i morse (från helt fel bostadsområde) när vi cyklade iväg. Men när vi kom hem var han givetvis försvunnen igen. Jaja, han dyker väl upp vad det lider. Och jag kan inte påstå att jag saknar den rabiata satan. :)

Från och med idag ska jag inte längre röka och dricka treo samtidigt har jag lovat. Hmm, hur f*n ska det gå?! *suckar* Men jag måste ju börja någonstans för annars kommer jag aldrig kunna sluta ju. Men det känns verkligen som att ge upp en gammal, kär vän. Samtidigt som jag vet att det inte på något sätt är nyttigt eller bra att dricka massa treo. :/ Ååååh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0