Där rök den nya tvättmaskinen :/

Fick brev från Försäkringskassan idag. Öppnade givetvis glatt i hopp (var jävligt övertygad för den delen) om att det var beslutet på mitt bostadsbidrag. Men nädå, varför ska man få vara glad. Det handlade minsann om mitt bostadsbidrag sen 2007 och givetvis har jag fått för mycket. *suckar trött* Så nu måste jag betala tillbaka nästan 2800:- till dom. FAN! Jag ska aldrig mer öppna brev från Försäkringskassan. Sådetså!

Dödens trött är jag. Inte bara vanligt trött. Utan trött på ALLT! Jag måste se till att göra någon rejäl förändring i mitt liv. Synd bara att jag inte vet riktigt vad jag ska/vill göra. Men jag orkar snart inte med varken hem, barn eller jobb känner jag.
Sen är det kanske mer jobbigt idag när jag nu vaknade med mängder med utslag i hela anisktet. Läppar, öron, ögon.. Och resten av kroppen med för den delen. Och det tar så fruktansvärt på psyket. Och kroppen med för den delen.
Dessutom har det varit en jobbig dag på jobb. Det blir liksom bara mer och mer och mer att göra. Och givetvis mindre personal. Jag undrar när Borgholms Kommun ska inse att det vi ger våra gamla nu inte är ett värdigt liv. Som jag ser det är det enbart förvaring. Och det är för jävligt!
Det kunde ha räckt med att dom gör lite som dom vill med personalen för att "röra om i grytan" och visa att dom kan göra vad fan dom vill med oss. Men detta ska inte gå ut över de gamla vi har.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

1 Försäkringskassan kan dra av, alltså en avbetalning. Så fick jag göra, så dom drog endel på mitt "nya" bost.bidrag tills det va betalt...



2 Du tycker inte du har förklaringen till din ångest i just detta inlägget?



2009-01-31 @ 03:40:08
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0